Acasa » Features » Cantecul de lebada: Vauxhall VXR8 GTS-R

Cantecul de lebada: Vauxhall VXR8 GTS-R

Postat in 11 iulie 2017
/

grigore

de Dragos Grigore

Dupa stirea de ieri, in care Volvo anunta cel mai puternic model de serie din istoria sa, cei de la Vauxhall au decis sa iasa si ei la rampa, dar cu un alt fel de monstru: VXR8 GTS-R.

Da, stim, prea multe litere, dar astea chiar au un sens peste Canal.

Englezii au plecat de la un Holden Commodore, mai vechi, a carui productie va inceta in Octombrie 2017, odata cu inchiderea fabricii din Australia, si au realizat un sedan capabil sa faca sa planga cu muci orice ubersedan nemtesc. La care se adauga elementul de exclusivism, dat de numarul de unitati ce urmeaza a fi vandute: 15 bucati, cu un pret de 74500 lire fiecare.

Designul nu este cel mai reusit, fiind obosit chiar, tinand cont ca si vechiul Commodore era, de fapt, un Malibu usor modificat, iar aici stim ca va bagam in ceata, dar incercati sa tineti pasul.

Vauxhall-VXR8_GTS-R_02

La exterior apar cateva elemente de carbon aparent, niste prize de aer supradimensionate si roti pe masura. Partea buna, din punctul meu de vedere, vine de la faptul ca formele sunt dictate de o functie, nu ca la japonezii care deseneaza pentru ca nu au altceva mai bun de facut.

Partea frontala ne arata ca masina are nevoie de aer. Mult aer! Atat pentru motor, cat si pentru sistemele auxiliare.

Vauxhall-VXR8_GTS-R_01

Sa le luam pe rand.

Franele

Baietii de la Antipozi au realizat ca orice masina, oricat de rapida ar fi, trebuie sa se si opreasca, ideal la comanda soferului/pilotului. Prizele de aer din partea laterala a spoilerului frontal au rolul sa raceasca discurile rotilor puntii fata, unde inginerii  au montat discuri de 410 mm si etriere cu 6 pistonase, pentru rotile din fata, care au 20 de inci in diametru si 9 inci latime. Cele din spate au 10 inci latime.

Vauxhall-VXR8_GTS-R_05

Motorul

Fara nicio grija pentru plancton sau soarta maimutelor mov din Amazon, nu ca  ar conta 15 masini, Vauxhall VXR8 GTS-R este animat de un V8 de 6.2 litri, care produce 595 CP si 740 Nm. Nu sunt cifrele unui camion, ci ale V8-ului GM, acelasi care se afla sub capota lui Chevrolet Camaro ZL1.  Asta inseamna ca motorul are nevoie de mult aer.

Vauxhall-VXR8_GTS-R_07

La fel de mult aer este necesar si compresorului mecanic Eaton, montat intre cilindri, care comprima 1.9 litri de aer la fiecare rotatie. Si care are propriul sistem de racire, independent de sistemul de racire al motorului.

Pentru a intelege cat de atenti au fost americanii, cand au proiectat motorul pentru ZL1, sistemele de racire contin nu mai putin de 11 (!) radiatoare si racitoare de ulei.

Vauxhall-VXR8_GTS-R_03

Ca sa nu se duca in istorie fara un “bang”, britanicii au pus pe masina tot ce se putea pune in momentul de fata pe un model supersport: puterea junge la puntea spate printr-un diferential cu alunecare limitata, care lucreaza strans cu un sistem de vectorizare a momentului motor (“torque vectoring system”).

Pentru a reduce subvirarea, Vauxhall VXR8 GTS are un sistem denumit “Brake Torque Vectoring” care genereaza un moment de rotatie in puntea spate cand este accelerata. Practic, ajutat de ESC (Electronic Stability Control), care detecteaza subvirarea, sistemul BTV franeaza roata puntii spate care se afla “in interior”, iar momentul motor este transferat catre roata “din exterior” stabilizand, astfel, puntea fata.

Suspensia este dotata cu sistemul Magnetic Ride Control de generatia a treia, care are trei moduri de functionare: Turing, Sport si Track. Pentru o performanta cat mai buna, producatorul a ales sa “incalte” VXR8 GT-S cu anvelope Continental 275/35 R20 pe spate si 255/35 R20 pe fata. Ca sa fie bine. Sa nu fie rau…

Vauxhall-VXR8_GTS-R_04

Interiorul poarta amprenta Chevrolet, cu ceasurile de bord incadrate de alveole individuale, in timp ce consola centrala are o ergonomie aproape buna.

Maneta schimbatorului de viteze tradeaza o trasnsmisie manuala cu 6 rapoarte, heavy duty, capabila sa gestioneze cei 740 Nm fara sa sparga dintii angrenajelor care inoata in uleiul de transmisie.

Vauxhall-VXR8_GTS-R_06

In rest, plastic, mult plastic, alcantara, scaune reglabile electric si cam toate sistemele de asistenta disponibile la ora actuala: sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de avertizare la depasirea benzii de mers, camera video pentru mersul inapoi, sistem de parcare automata, senzori de parcare fata-spate, head up display, care indica viteza, temperatura motorului si… valorile acceleratiilor!

Pentru cei predispusi a fi furati de peisaj, Vauxhall VXR8 GT-S are instalat un sistem denumit “Forward Collision Alert”, care folosete o camera video pentru a scana drumul dinfata de 14 ori pe secunda.  Cand impactul este iminent, avertizarea se face pe HUD si cu un semnal sonor, iar franele sunt activate.

Nu prea stim noi cum s aapucam „problema” cu Vauxhall VXR8  GT-S, dar eu salut decizia de a arunca un animal pe strazi, intr-o epoca in care sunt din ce in ce mai rare, tinand cont de faptul ca peste vreo 2 generatii toti se vor uita urat la noi, astia pasionati de masini care merg cu „dinozauri distilati”…

 

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *