Acasa » Features » Nava-mama aduce revolutie, nu evolutie

Nava-mama aduce revolutie, nu evolutie

Postat in 7 iunie 2013
/

 

 

Honda CR-V este cel mai tehnologizat SUV din categoria sa, oferind cel mai bun raport pret / tehnologie

Honda CR-V este cel mai tehnologizat SUV din categoria sa, oferind cel mai bun raport pret / tehnologie

“Daca Honda Civic este nava spatiala, asta sigur e nava-mama” m-am gandit in clipa in care am plecat din parcarea cladirii unde-si are sediul Honda Romania.

Diferenta dintre noul CR-V predecesorul sau este mai mult decat evidenta, designerii oferind un pachet ce vizeaza clar piata de produse premium. Sau vor sa sublinieze faptul ca Honda nu mai este marca ieftina de acum 15 ani.

Privit din exterior, noul Honda CR-V pare un amestec, reusit de data aceasta, de inginerie asiatica cu design european.

Partea frontala, cu calandrul masiv, subliniaza intentia Honda de a se repozitiona in clasa

Partea frontala, cu calandrul masiv, subliniaza intentia Honda de a se repozitiona in clasa

Partea frontala m-a intampinat cu un trapez inversat ce “musca” din faruri si subliniaza noua identitate de marca a japonezilor, care se regaseste si la noul Civic, dar si la Accord-ul restilizat.

Linia ascendenta marcata de calandru, care se “infige” in faruri, formeaza un soi de varf de sageata cu linia ce coboara spre partea inferioara a proiectoarelor si se continua pana la partea posterioara, marcand zona protectiilor de plastic, respectiva bosajelor rotilor si a pragurilor laterale.

Pentru a fi in tendintele actuale, luminile de zi au primit lampi cu diode electroluminiscente, iar carcasele oglinzilor retrovizoare laterale incorporeaza lampi de semnalizare suplimentare.

Desi nu este un off-road-er, CR-V se achita cu brio de sarcina sa

Desi nu este un off-road-er, CR-V se achita cu brio de sarcina sa

Impresionat de partea frontala ce-mi aminteste de o marca teutona, am studiat putin linia laterala a masinii simtindu-ma ca la 16 ani cand citeam Auto&Test.

Intr-un gabarit de break de clasa medie, japonezii au reusit sa puna o caroserie de SUV de clasa mare.

Linia laterala aminteste un pic de Lexus RX, in special la linia geamurilor laterale, in timp ce pozitionarea si designul lampilor stop ma duce cu gandul in Suedia si al sau Volvo XC 60.

O caracteristica a CR-V-ului este atentia acordata accesului usor in habitaclu, lucru putin stiut de publicul larg.

Ergonomia este exemplara

Ergonomia este exemplara

Prima generatie a fost lansata in ideea realizarii unui automobil care se compoarta ca un SUV, dar in care te asezi la volan ca intr-un automobil normal si care se conduce ca un break obisnuit, dar care beneficiaza de tractiune integrala.

Rotile mari sunt “incaltate” cu anvelope Vredestein ce ofera un compromis foarte bun in ceea ce priveste tinuta de drum pe sosea, respectiv pe drumurile neasfaltate.

Am mers kilometri buni prin tot soiul de zone cu pamant si pietris, iar aderenta a fost optima, inclusiv cand am intrat intr-o mare portiune plina de noroi pe Lacul Morii, de unde am crezut ca nu mai ies. Dar am iesit triumfator sau cel putin asa mi s-a parut mie, desi nu era nimeni acolo iar vremea era mai mai mohorata decat un poem de Bacovia.

DEsprins parca din F1, volanul poate controla toate sistemele principale

Desprins parca din F1, volanul poate controla toate sistemele principale

Interiorul este tipic Honda, cu elemente ce se regasesc si la alte modele ale gamei.

Sistemul multimedia este cel care se regaseste si la noul Civic, in timp ce display-ul circular din centrul ceasurilor de bord este asemanator, daca nu identic, cu cel utilizat de Accord.

Am apreciat impartirea informatiei pe display-urile dispuse ergonomic pe bord, care ajuta soferul sa obtina absolut toate informatiile necesare unei calatorii fara griji.

Honda_CRV_14

Dupa ce m-am urcat la volan si am studiat interiorul cu un ochi critic, am pus bine cheia electronica in buzunar, am calcat pedala de frana si am apasat butonul ce comanda pornirea si oprirea motorului. Motorul diesel a prins viata si a inceput sa toarca docil sub capota mult mai bine insonorizata, comparativ cu vechea generatie.

Honda_CRV_15

Stiu ca salvarea planctonului este prioritatea zero a momentului, dar trebuie sa recunosc, cum o fac de fiecare data, ca am dezactivat sistemul Start/Stop, apasand butonul verde montat in stanga coloanei de directie. Dar, am facut acest lucru dupa aproxiamtiv 60 de kilometri parcursi in regim urban, unde am fost foarte multumit de raspunsul prompt al motorului, care porneste cvasi-instantaneu la cea mai usoara apasare a pedalei de acceleratie.

 

Langa butonul verde am remarcat si comenzile pentru deschiderea electronica a hayonului si sistemul HDC (Hill Descent Control) pe care nu am avut rabdare sa-l testez.

Honda CR-V poaate fi dotat cu sistem Start/Stop, HDC, instalatie de spalare a farurilor si hayon cu comanda electrica

Honda CR-V poaate fi dotat cu sistem Start/Stop, HDC, instalatie de spalare a farurilor si hayon cu comanda electrica

 

Odata pornit motorul, am cautat mufa USB pentru conectarea stick-ului cu muzica la instalatia audio, pentru ca, iar aici vine o marturisire, urasc sa ascult toti retardatii pseudo-vedetzi la radio. Asa ca vin cu muzica la pachet, frumos si evit sa-mi omor neuronii in timp ce conduc.

 

Sistemul audio a fost o delectare fiind puternic si cu o claritate a sunetului de care ma dezobisnuisem dupa ce am mers o buna perioada cu modele de clasa inferioara.

Tot registrul de melodii a fost o incantare, fie ca vorbim de Tupac, Foo Fighters, Faithless ori de Buddha Bar, stick-ul USB fiind conectat prin intermediul mufei localizate in cotiera centrala, unde se mai gaseste si o priza de 12 V si o intrare pentru un jack auxiliar ce poate introduce un semnal video.

 

In cotiera centrala se afla priza auxiliara de 12 V, mufa USB si mufa pentru semnal video auxiliar

In cotiera centrala se afla priza auxiliara de 12 V, mufa USB si mufa pentru semnal video auxiliar

Sistemul de climatizare dublu s-a achitat de datoria sa cu brio, desi vremea a fost aproape ideala, nefiind nici prea cald, dar nici prea rece. Doar la sedinta foto de noapte cu Alepse ne-am grabit sa ne urcam in masina dupa ce si-a terminat “foto” treaba, pentru ca imi era deja prea frig la 10 grade fiind imbracat doar in tricou…

Am stat, am mers, am ascultat, am atins si am apasat butoanele din interior. Toate butoanele.

Trebuie sa dau o nota buna soft-ului sistemului de navigatie Honda care a schimbat, in sfarsit (!),  benzinariile Shell marcate pe harta cu cele actuale, care sunt Mol.

Sistemul de climatizare cu comanda dubla este simplu, intuitiv si foarte eficient

Sistemul de climatizare cu comanda dubla este simplu, intuitiv si foarte eficient

Portiunea de traseu interurban a fost prilej de joaca, noul CR-V fiind sprinten si economic. Atunci mi-am amintit de testul cu Honda CR-V facut in 2005, pentru BBC Top Gear Romania, masina cu care am fost pana la mare, in Jupiter, apoi m-am intors in Bucuresti, am lasat bagajele si am plecat la munte!

Ajunsi la munte am fost singurii turisti care erau in pantaloni scurti, tricouri si pantofi sport plini cu nisip!

 

Vremurile cand Honda era doar un alt brand popular au apus

Vremurile cand Honda era doar un alt brand popular au apus

Consolele scurte ajuta atat in portiunile de drum greu, pentru ca ofera unghiuri de atac si de degajare foarte bune, dar si la manevrele de depasire ori pe portiunile virajate ale DN1.

Stabilitatea este exemplara, in ciuda setarii orientate spre confort a suspensiei.

Motorul urca usor in ture, toti cei 150 CP raspunzand prompt la fiecare apasare a pedalei de acceleratie.

In plus, momentul motor maxim se atinge la 2000 rpm, cei 350 Nm fiind arhisuficienti pentru orice regim de deplasare.

Motorul este foarte elastic, iar reprizele sunt rapide, in special la schimbarea treptelor 4 si 5 in regim de croaziera rutiera.

Ironia sortii face ca in prezent, in fata acelui bloc de pe Bulevardul Aviatorilor sa fie parcat un CR-V identic!

Ironia sortii face ca in prezent, in fata acelui bloc de pe Bulevardul Aviatorilor sa fie parcat un CR-V identic!

Acceleratia se face liniar, Honda CR-V avand nevoie de 9,7 secunde pentru a atinge prima suta de kilometri pe ora, cu plecare de pe loc, iar reprizele sunt satisfacatoare in modul automat al cutiei de viteze care schimba treptele atat de lin incat ar putea rivaliza cu orice CVT. Viteza maxima declarata de cosntructor este 190 km/h, dar nu am avut unde sa verific aceasta informatie in conditii legale.

Pentru cei care vor sa conduca intr-un stil mai alert, exista posibilitatea comutarii cutiei de viteze in modul Sport, care asigura schimbarea treptelor de viteze numai in zona rosie a turometrului.

Consumul de combustibil este ridicol de mic urmand a fi depasit doar de cel al noului motor diesel cu cilindreea de 1,6 litri.

Aspectul masiv si caroseria musculoasa inspira forta si siguranta

Aspectul masiv si caroseria musculoasa inspira forta si siguranta

Versiunea testata era echipata cu ultima evolutie a motorului de 2,2 litri, multiplu castigator al titlului “Motorul Anului”, care a fost imbunatatit pentru a reduce nivelul de noxe emise si pentru a deveni si mai economic.

Consumul urban inregistrat a fost hilar de mic. Stateam si radeam singur cand am facut calculul: aproxiamtiv 6,5 l/100 km, pentru un atuomobil la fel de spatios ca si Touareg-ul meu, dar care este cu 800 kg mai usor.

Sedinta foto de noapte a devenit traditie la noi

Sedinta foto de noapte a devenit traditie la noi

Consumul extraurban este si el ridicol, situandu-se in jurul valorii de 5,4 l/100 km. La 100 km/h consuma aproximativ 5l/100 km, depinzand de inclinarea longitudinala a drumului si de vantul frontal.

Revelatia titlului mi-a venit in timpul sedintei foto de zi, care a avut loc in zona Pietei de flori, care mi se pare cea mai buna zona pentru sedintele foto din Bucuresti…

 

Nu este Volvo... Seamana, dar nu rasare...

Nu este Volvo… Seamana, dar nu rasare…

Grimasa avuta cand am predat masina mi-a confirmat faptul ca-mi place CR-V si ca as mai fi pastrat masina macar un an. Am realizat ca CR-V ofera ce incearca multi alti producatori: tehnologie cat cuprinde, spatiu maxim intr-un ambalaj atragator si sigur, o tinuta de drum demna de o berslina de clasa medie si economicitate ce face sa roseasca si un Prius.

Concluzia testului am gasit-o citind un grafitti facut pe un zid vechi de piatra spune tot: “Viva la revolucion”.

Viva la Revolucion

Viva la Revolucion

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *