Acasa » Stiri » Jaguar F-Type: nu-i spune Baby XK

Jaguar F-Type: nu-i spune Baby XK

Postat in 2 octombrie 2012
/

Cel putin, nu o face in fata unui englez duhnind a nationalism si bere Guinness. Toata lumea stie ca F-Type este mai mic decat XK si ceva mai ieftin, dar, de dragul craniului tau, fa-i pe plac.

Vorbeste despre noul Jag ca despre un descendent al unei vechi si celebre familii de sportive pur-sange, in care, la un moment dat, s-a nascut si E-Type.

Dupa ce ai trecut puntea, poti deveni din nou sincer. Si sa recunosti, de exemplu, ca designul nu te da pe spate. O evoca el, pe alocuri, putere, precizie, dinamism si chiar senzualitate, dar, nepuricat atat de obsesiv, tot iti pune pe limba sintagma interzisa. Baby-XK.

Ne place tranzitia de la mutrita simpatica la seriozitatea lampilor stop si a evacuarii cvadruple, inlesnita de profilul suplu si curat lucrat; totusi, ne-am fi asteptat la ceva mai multa transpiratie din partea designerilor. In definitiv, prototipul C-X16 – muza lui F-Type – arata demential…

In schimb, inginerii si-au facut treaba. Arhitectura din aluminiu, extrem de usoara, este cu 30% mai rigida (in punctele-cheie) decat oricare alta dinaintea ei si, in plus, ofera un echilibru ideal al maselor. Apoi avem gama de motoare, care include un V6 de trei litri pentru versiunile F-Type si F-Type S si un V8 de cinci litri pentru F-Type V8 S. Primul este nou-nout si dezvolta, gratie supraalimentarii, 340 sau 380 CP; de cealalta parte, uzina cu opt cilindri scoate 495 CP si 625 Nm, pentru un 0-100 km/h in 4,3 secunde.

Viteza maxima este limitata electronic la 300 km/h, dar sa stii ca nici performantele modelelor de baza nu sunt de lepadat: F-Type S rezolva suta in 4,9 secunde, iar viteza maxima este de 275 km/h. Cat despre F-Type, proprietarul sau trebuie sa se multumeasca cu un 0-100 km/h in 5,1 secunde si o viteza maxima de 260 km/h. Ce tragedie…

F-Type triseaza nitel cand face vocalize (la peste 3.000 rpm, nu motorul, ci valvele montate in evacuari produc genul de murmur care dizloca vertebre), dar, nu-i asa, multi aud, putini inteleg; in schimb, nu ni se pare foarte inspirata alegerea cutiei automate in dotarea standard. Fie ea cu opt trepte si launch control (ultimul, doar pentru F-Type S). Stii tu de ce…

PS: F-Type porneste, in Marea Britanie, de la 58.500 de lire sterline. Versiunea F-Type S costa minimum 67.500 de lire, in timp ce, pentru modelul V8, trebuie sa transferi 79.950 de lire. Rezonabil…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *