Acasa » Stiri » Important la Detroit: Volkswagen CrossBlue

Important la Detroit: Volkswagen CrossBlue

Postat in 15 ianuarie 2013
/


Sau un fel de UberTiguan daca tinem cont de pozitionarea sa in gama undeva intre Tiguan si Touareg.
Si de faptul ca uzanta germanilor este sa boteze modelele intermediare/crossover-ele cu prefixul Cross, cum este in cazul lui Polo, Golf etc.
Bazat pe platforma MQB, care vine de la Modularer Querbaukasten, adica platforma cu motor transversal, noul CrossBlue nu are legatura directa, decat de nume, cu Touareg, deoarece acesta din urma este construit folosind platforma cu motor longitudinal a casei, car a fost urmata de actuala MLB folosita si la Audi A8.

Lasand povestile de-o parte, e timpul sa trecem la fapte.

Un fapt este acela ca acum 10 ani am asistat la prezentarea lui Volkswagen Magellan, care urma sa fie primul full size SUV al germanilor.

Nu a fost sa fie pentru ca in perioada aceea plangeau de zor cei de la Audi ca se fac de ras pentru ca ei nu au un SUV, in timp ce restul baietilor din concurenta au cel putin unul, fiind vorba, evident, despre ML si X5.
Timpul a trecut si am ajuns in Anno Domini 2013, fara sa fim anihilati de meteoriti si comete.
Accentul se pune acum pe ecologie si pe un design cat mai aproape de realitate.

Aici este vorba despre un design mai sters decat unul sters cu radiera, ce seamana, mai degraba cu un Ford, decat cu un Volkswagen, iar aceste cuvinte sunt scrise de un posesor de Touareg…

Desi are motor transversal, viitorul SUV al casei masoara 4986 mm lungime, 2014 mm latime si 1732 mm inaltime, avand un ampatament necunoscut, momentan.

Desi a fost anuntat ca fiind primul VW cu 7 locuri, conceptul avea doar 6 (!), cu trei randuri avand doua scaune…

Oficialii au corectat anuntul si au spus ca versiunea de serie va avea doua locuri in fata, o bancheta cu trei locuri in spate si inca doua locuri suplimentare rabatabile in podeaua portbagajului.

Volkswagen CrossBlue vine cu o motorizare hibrida compusa dintr-un motor TDI ce produce 190 cp si doua motoare electrice.

Primul motor electric este localizat in dreptul puntii fata si produce 54 CP, in timp ce al doilea se afla in zona puntii spate, producand 114 CP.

Sistemul de propulsie permite rularea in mod 100% electric pe o distanta de 14 mile (aproximativ 22 km), in timp ce autonomia totala a automobilului este de peste 1000 km.

Sistemul de tractiune 4×4 este electric, asemanator cu cel folosit de Peugeot, care au fost primii care au produs un sistem 4×4 hibrid folosind un motor diesel.
Transmisia foloseste o cutie de viteze DSG.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *