Acasa » Features » Tokio Drift(er)

Tokio Drift(er)

Postat in 14 noiembrie 2010
/

Stiu ca suna ciudat pentru multi, marea lor majoritate necunoscatori, dar Infiniti G37X este mai sportiv decat multe modele cu pretentii, fie ele si germane.
Dar pot sa argumentez. De fapt chiar voi face acest lucru.
Dupa cateva luni de la lansarea iCar, ajung sa testez un Infiniti. Si nu orice Infiniti, ci G37X.
Multi oameni se gandesc la gama FX cand spui numele brandului japonez. Eu ma gandesc la QX
.
Ei bine, cativa baieti in costume negre si camasi cu gulere albe s-au gandit la G.
Desi la prima vedere pare doar un Nissan Maxima cu face-lift, there’s more to this than meets the eye.

Dau un ocol masinii si vad o caroserie cu forme sculpturale, care induce impresia unui animal de metal gata sa se repeada asupra drumului.
Stopuri cu LED-uri, faruri adaptive cu becuri bi-xenon si niste jante de 18 inci perfect asortate.

Sunt un tanar tatic, am un baietel, Jonathan Gabriel, de 18 luni pe care il ador. Drept urmare am grija de el inclusiv cand conduc.
Pentru mine, masina pe care o conduc trebuie sa fie macar un break, desi tatimobilul, de fapt mamimobilul este un SUV de doua tone jumate.
Aspectele importante sunt reprezentate de siguranta activa si pasiva, confortul, motorul (neaparat pe benzina si minim 200 CP) si volumul util al portbagajului.
Cand am luat cheia (brelocul) si m-am asezat la volan, pentru ca in masina asta nu te poti urca la volan, ci poti eventual sa cazi usor, am avut un flash-back din epoca BBC Top Gear.
Atunci am mers cu cel mai bun, din punctul meu de vedere, automobil sport de la vremea aceea.
Am condus tot ce avea patru roti in Romania intre anii 2004 si 2006, de la masini de 45 de cai putere, pana la monstri de 500+ caballos.

Dar cel mai mult m-a impresionat Nissan 350Z cabrio de la vremea aceea. O manevrabilitate de vis, un motor suficient de puternic si o pozitie la volan demna de o masina sport, pentru ca practic te imbraci cu masina aia…

Cred ca Dumnezeu stia ce masina imi place si s-a gandit sa imi faca o surpriza.
Asa ca m-a trimis la Infiniti sa merg cu G37X, care nu este altceva decat varianta de lux si cu patru locuri a sportivului Nissan 370Z din prezent, urmasul lui 350Z.

||||
Interiorul are tot ce ii trebuie, desi e putin prea conservator pentru 2010, mai ales cand masina de test este parcata langa bijuteria ce se numeste Infiniti M37

Dar este si o parte buna aici. Fiind conservator, ai nevoie de vreo 30 de secunde sa stii unde este fiecare comanda, si sa te simti ca si cum ai fi proprietarul masinii de ani de zile, nu doar un jurnalist care o sa sa faca un test drive de 4 zile.

Geamuri electrice, oglinzi reglabile electric si incalzite, scaune reglabile electric si posibilitatea alegerii a doua pozitii de condus, memorabile. Yeah, right! De parca ar lasa cineva masina asta din mana!

Indicatoarele de bord sunt foarte usor lizibile, iar comenzile sunt plasate logic si simetric, in stil nemtesc. Cu exceptia comenzilor pentru lumini care sunt pe maneta din partea stanga a volanului. In stil asiatic…
M-am bucurat pentru ca au renuntat la culoarea rosie a display-ului computerului de bord, pozitionat intre ceasurile de bord, acum fiind in ton cu restul nuantelor si foarte usor de citit.
Displayul cu touchscreen al unitatii multimedia ajuta foarte mult, iar interfata Bluetooth mi-a conectat telefonul in aproximativ 20 de secunde.
Nu mi-a placut butonul de activarea modului de mers pe zapada, plasat pe consola centrala intre cele doua butoane pentru comanda sistemului de incalzire a scaunelor.
Este vorba de forma, dar daca ne uitam putin in jur, toate masinile japoneze au butoanele dreptunghiulare cu colturi rotunjite.
Cred ca s-au gandit ca nu e cazul sa inventeze apa calda, iar daca ceva functioneaza, de ce sa il schimbi?
O alta discutie ar putea fi generata de plasticul folosit la anumite panouri si butoane, dar deja intram prea mult in niste detalii total irelevante pentru mine.
Niciodata nu mi-au placut ornamentele metalice la interior si am preferat lemnul in combinatie cu pielea fina.
Dar, dat fiind faptul ca Infiniti G37X este un model de lux SI sportiv, trec cu vederea acest fapt, mai ales ca daca vrei poti alege o echipare cu decor de lemn la interior si ai rezolvat problema.

Am apreciat faptul ca japonezii chiar au folosit ornamente metalice din metal, nu din plastic.

Pleonasmul a fost folosit intentionat.
E suficient sa te urci in orice Ford unde ai plastic gri ce imita metalul sau plastic acoperit cu metal sa intelegi la ce ma refer.


Testul e simplu. Cand te urci in masina atinge orice ornament. Daca e rece, e metal, altfel e plastic. Simplu ca buna ziua.

Culoarea dominanta a instrumentelor de bord si a butoanelor, un alb/albastrui/lila, este capabila sa iti induca o stare Zen capabila sa te faca sa uiti nebunia din jurul tau si sa te simti ca intr-un cocon tapitat cu piele fina. Asta pana apesi butonul pe care scrie Start…

Parerea mea este ca ar trebui sa scrie ceva de genul Are you sure you want to Start? sau All hope abandon ye who Starts this.

Adica un mix intre Divina Comedie a lui Dante si geniul maret al lui Dragos Grigore, daca imi este permis.

Stiu, mi-au murit laudatorii si urla modestia in mine. Va rog nu mai aplaudati in picioare. E prea mult…
Era doar o gluma. Multi se vor intreba de ce zic asta. Nu vorbesc de gluma, ci de treaba cu butonul Start.

||||
Pai dupa ce apesi butonul ala delicat, trezesti din amorteala o herghelie de 320 de cai putere care nu au loc sa tropaie sub capota aia prea mica, desi bine proportionata cand este raportata la restul caroseriei, si vor sa fuga mancand pamantul!

Singurul mod in care pot fugi este sa le dai drumul din pedala de acceleratie prin intermediul cutiei de viteze cu 7 trepte, care nu stiu cum face, dar e intotdeauna in treapta care trebuie, si apoi prin transmisia 4×4 pana ajung la anvelopele cu profil jos ce incalta jantele cu diametrul de 18 inci.

Desi sunt fan 4×4, as fi preferat versiunea cu tractiune spate.
De ce? Pai masinuta asta poate sa faca niste figuri pe care le poti vedea doar in Tokio Drift.
Nu e de mirare ca Nissan 350/370Z si fratele sau geaman Infiniti G37 Coupe sunt printre cele mai apreciate si modificate masini din statul insular al Extremului Orient.
Comparatia cu Tokio Drift nu e intamplatoare.
De cand am inceput proiectul iCar mi-am facut un CD, pentru sufletul meu, cu muzica adevarata, old-school.
Vorbesc de Dre, Snoop Dogg, 50 Cent, Method Man, MC Hammer, Cypress Hill si altii.
Pentru ca sunt insurat, a trebuit sa bag si 2 melodii ale Andreei Banica si o Lady Ga Ga… Dar sar tot timpul peste ele.
Prima melodie, din punctul meu de vedere, este The Fast and The Furious (Tokio Drift) soundtrack performed by the Teriyaki Boyz.

Instalatia audio de origine Bose face fata cu brio melodiei, chiar cu volumul dat la maxim, desi uneori e pacat sa nu mergi cu geamurile deschise si sa asculti doar simfonia esapamentului care arunca gazele arse de un motor care atinge 7500 rpm, inainte sa se schimbe treapta de viteza, iar daca ai norocul sa fi intr-un tunel cuvintele sunt de prisos…

De dragul discutiei trebuie mentionat ca motorul V6 de 3,5 litri, din care este derivat actualul propulsor de 3,7 litri, a fost punctul de pornire pentru minunea tehnologica, V6-le de 3,8 litri, biturbo, care sta sub capota lui Nissan GT-R, un model care da lectii multor masini cu tot felul de animale pe capota, desi are un pret de vanzare de doua sau chiar de trei ori mai mic.

Singurul repros pe care il am face referire la pozitia la volan.
Desi am pozitionat scaunul cat am putut de jos, tot mi se parea ca stau cocotat la volan.
Ori asta nu se poate, mai ales ca tocmai ce mersesem cu BMW 530D Touring, care are o pozitie la volan mai sportiva, desi e un model de masina destinat deplasarilor cu familia!

Daca acum vreo 2 luni am depasit viteza legala in timp ce testam BMW-ul 530D sedan, strict din greseala, acum am repetat greseala voit.
Nu am cuvinte sa descriu cum se aude esapamentul, cand mergi cu pedala la podea, intr-un tunel, la miezul noaptii.
Pentru o clipa nu te mai gandesti ca ai aproape 31 de ani, esti insurat si ai un copil mic, care oricum are loc pe bancheta din spate, iar portbagajul e suficient de mare pentru un bax de scutece. Nici ca ti-ai promis ca nu mai incalci legile circulatiei.
In schimb iti aduci aminte cum era la 19 ani cand mergeai la curse ilegale si simteai adrenalina pompand prin vene si artere.

Iar daca masina pe care o conduci sta pe drum mai bine decat un tren pe sine, gratie directiei integrale Active Steer, atunci sigur vei arde in Iad, pentru ca vei continua sa pacatuiesti.
Masina asta cere sa tii acceleratia apasata la podea. Fiecare semafor devine motiv de liniuta. Fiecare curba devine motiv de drift, desi e mai greu cu 4×4. Dar daca decuplezi ESP-ul (e butonul ala cu indicatorul galben ce arata o masina si niste curbe sub ea)… Boyz, today it’s an early Christmas!

Dupa primele doua zile, ma dureau bratele si muschii spatelui mai rau decat dupa o zi de tras de fiare.
Stateam sambata si ma gandeam de ce am febra musculara… Nu am facut exercitii pentru spate saptamana aia…Si m-a lovit!

Ba da! Am tras de un animal de fier de vreo 1900 de kile pe strazile din Drumul Taberei.
Nu am tinut cont de zecile de politisti, prea ocupati de meciul Stelei, de altfel.
Am tinut cont doar de siguranta mea si a celorlalti. Si de cateva semafoare. Nu de toate…

Trebuie sa fac un disclaimer aici. Toate drifturile si figurile potential periculoase au fost facute controlat fara a pune in pericol pe nimeni, pe drumuri publice libere de orice trafic, desi tot publice erau. My bad!

Scaunele ofera un confort lateral suficient, iar clapetele (padelele pentru figuranti, desi alea sunt la canoe, dar nu conteaza) din aliaj de magneziu montate in spatele volanului sunt geniale daca vrei sa conduci cu adevarat.

Iti trebuie drum liber, pedala de acceleratie la podea si ceva indemanare.
In rest, masina face totul.
Prima suta de km/h este atinsa, oficial, in 6 secunde, desi eu am reusit sa scot un timp de vreo 5,5 secunde.
Iar viteza maxima declarata de constructor este limitata la 250 km/h. Am mers doar cu 240 km/h…

Masina ofera un feedback superb si poti sa simti schimbul de masa pe punti in timpul mersului chiar daca nu esti vreun Titi Aur.
Directia este oarecum artificiala, dar daca ii dai o comanda poti fi sigur ca o va executa cu fanatismul unui samurai de altadata.
Care este pretul unei astfel de distractii? Ma refer la consumul de benzina, nu la pretul de achizitie, care se invarte pe la vreo 54.000 de euro (desi modelul G37X pleaca de pe la 35.000 de euro, fara TVA).


||||
Pai dupa ce am facut tot ce ar face un barbat aflat relativ aproape de criza varstei mijlocii (cu o masina, nu va ganditi la tampenii) destoinicul computer de bord afisa un consum mediu de vreo 20 litri/100 km!
Pentru cei care nu au lesinat la vazul acestei valori pot sa spun ca mi-a placut.
Pai cum sa nu-mi placa, cand masina mea consuma 25 de litri de benzina pentru fiecare suta de kilometri parcursa in oras, desi conduc masina ca Morgan Freeman in \”Driving Miss Daisy\”, iar pe G37X l-am alergat ca pe hotii de cai?!

Nu zic nimic de spatiul destinat pasagerilor ce vor sta pe locurile din spate pentru ca nu ma intereseaza, desi mi s-a parut mai mare decat la BMW Seria 3.
Nici despre portbagaj. E suficent pentru o fuga la mare sau la munte.
Hai sa fim seriosi. Cine isi ia un Infiniti G37X cauta un motiv sa-si ia o masina sportiva, si de ochii sotiei cumpara un sedan cu patru usi.

In rest? Concluzia e simpla.
Daca ai bani suficienti si vrei un sedan de lux sportiv si esti satul de uniformele nemtesti, du-te linistit la Infinti si ia un G37.
Nu vei regreta. Daca e si 4X4, cu atat mai bine, mai ales ca traiesti in Romania, unde iarna nu-i ca vara.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *