Acasa » Features » Focus pe concurenta. Ford Focus EcoBoost

Focus pe concurenta. Ford Focus EcoBoost

Postat in 26 februarie 2012
/

Privit din exterior isi respecta ADN-ul predecesorilor sai, dar pare influentat de Hyundai, cu detalii exagerate si cu niste lampi stop supradimensionate.
Apoi vine randul partii frontale.

Grila calandrului pare desprinsa din Star Wars…. Mai bine spus, pare ca se inspira din masca unui Trooper Imperial.
Nu e cel mai dragut, dar pare agresiv si atrage privirile in intersesctii.

Interiorul geme de plastic, dar este un lucru obisnuit la Ford, iar acest lucru nu a venit ca o surpriza.
Ce a surprins a fost calitatea acestui plastic, care atince nivelul competitiei germane (aka Golf).

Pana acum nu sunt impresionat deloc de Ford Focus, mai ales daca tin cont de culoarea de bomboana fondanta…
Ma asez la volan, butonez un pic ce gasesc pe acolo, imi gasesc pozita de condus si incep sa ma simt bine.
Comenzile sunt la locul lor, sistemul multimedia mi-a gasit telefonul via Bluetooth imediat, iar scaunul este chiar comod.
Am avut nevoie de putin timp sa ma acomodez cu controller-ele multifunctionale de pe volan, care comanda pilotul automat, in partea stanga, respectiv sistemul audio/telefonul, in partea dreapta.

Imediat sub comenzile sistemului de climatizare am observat butonul care activeaza sistemul de parcare automata, dar, trebuie sa recunosc faptul ca nu am avut curajul sa-l folosesc :). Poate data viitoare…

In timp ce ma foiam pe scaun am simtit un sprijin lateral peste medie si incep sa ma intreb de ce…

||||
Pornesc motorul de la butonul inscriptionat START si incepe distractia.
De ce spun asta?
Pentru ca este cel mai distractiv, placut si fun-to-drive hatch compact!
Motorul EcoBoost de 1,6 litri produce 150 cp intr-un mod placut si puternic, in acelasi timp.

Daca apesi pedala de acceleratie in stil sovietic (pana la capat) si schimbi vitezele rapid vei ramane surprins(a) de faptul ca rupe aderenta si in treapta a 2-a a cutiei de viteze.
crosetat traficul cu maiestrie, atat datorita celor 150 CP cat si, oooo da, suspensiei spate senzationale, am avut ocazia sa verific manevrabilitatea in conditii de trafic real si aglomerat.

Traiectoria ceruta prin bracarea volanului este urmata cu sfintenie si fara nici cea mai mica urma de ezitare, iar asta conteaza mult pentru un sofer adevarat.

Dupa 30 de minute, puteam sa am bordul facut din hartie de ziar lipita cu banda izolatoare si guma de mestecat, pentru ca nu ma mai interesa nimic!

Stateam si ma gandeam daca ajung in timp util pe Transfagarasan, pentru ca e pacat de masina asta…
Trans-ului, asa ca am ramas in campie.
Cutia de viteze schimba fara nici cea mai mica urma de ezitare si efort.

Aceasta este etajata undeva pe calea de mijloc.
Pana la 100 km/h ofera o accelerare mai mult decat decenta, iar dupa 100-120 km/h ofera cel mai bun compromis pentru o economicitate maximala.

Ambreiajul este usor de folosit atat in regim economic cat si in regim sportiv, desi, sincer sa fiu, nu e nicun farmec sa alergi prin oras, pentru ca orice elan de conquistador este taiat de sumedenia de semafoare, gropi, soferi care nu stiu sa conduca si alte plante neproductive…
Am adunat cateva injuraturi si priviri urate, dupa ce m-am jucat de-a TAXI (seria frantuzeasca, nu de-a taximetristul) prin oras si am lasat-o mai moale…
Cea mai mare satisfactie am avut-o pe bulevardul Regina Elisabeta, in timp ce ma indreptam spre birou.

||||
Eram la semaforul de la Calea Victoriei si eram flancat de un ursulet agresiv si un fauve TDi. Soferii ambelor masini se uitau dubios la mine si au inceput sa dea semne de nervozitate, privind cu un aer superior bomboana asiatica
Am zis ca nu ma cobor la mintea lor, dar, auzind manelele ce grohaiau din tedeiiii am decis ca merita.
Am asteptat cuminte schimbarea culorii semaforului, am cuplat treapta 1 si am plecat.
Am avut nevoie de cateva clipe sa ajung la 60 km/h si am lasat-o asa cum a picat. Si pe cei doi shumahari undeva in spate.

Ajuns la intersectia cu Brezoianu, am inceput sa rad cand am vazut fetele lor mirate si oarecum complexate…

A fost prima si ultima data cand am dat o liniuta cu Focus EcoBoost.
Am ajusn la birou si am inceput sa descos masina. Spre seara am mers la Parcul Romniceanu sa fac niste fotografii in lumina apusului de soar ce punea in evidenta formele lui Focus, iar nuanta sa calda imbuna un pic culoarea de bomboana fondanta, care, la sfarstiul zilei, incepuse sa-mi placa deja.

Intr-o singura zi, Ford Focus a reusit sa creasca in ochii mei vreo 40 de pozitii si a spalat toate pacatele tuturor Ford-urilor conduse in ultimii 8 ani, adica de prin 2004 cand am intrat in presa auto…

Acum pot sa marturisesc ca nu mi-a placut niciodata, dar niciodata, Ford Focus.

Nici prima generatie,pentru ca avea un bord aiurea total si nici a doua generatie pentru ca avea cel mai ieftin interior posibil…
In viziunea mea.
In plus, ambele generatii aveau ceasurile indicatoare luminate cu un verde brotacel care imi agresa, la propriu, retina…

Daca partea cu iluminarea ceasurilor de bord s-a rezolvat cu un facelift, au trebuit sa astepte schimbarea de generatie pentru a implementa tehnologii din secolul 21.
||||

Am decis sa plec la Constanta pentru un weekend, insotit fiind de cel mai bun prieten al meu, Costin.

Portbagajul a inghitit fara probleme bagajele si arata ca poate mai mult, doar ca nu prea aveam noi ce arunca in el.
Am facut o proba si mi-am dat seama ca poate fi folosit de o familie cu un copil mic fara nicio problema, putand acomoda cu usurinta bagaje, carucior pliat si alte lucruri trebuincioase.

Kilometrii s-au scurs fara sa ne dam seama si am profitat de o ocazie rara sa atingem viteza maxima, pe un drum privat.
Sau sa incercam sa atingem viteza maxima.

203 km/h. Atat a putut.
Cum se aseaza pe drum la viteza mare? Perfect!

Sau la fel de bine ca orice sedan premium bavarez, iar traiectoria este perfect stabila, in ciuda imperfectiunilor drumului pe care am mers.

Asta nu este o invitatie pentru a merge cu viteza mare, ci o confirmare a faptului ca puntea spate multi-link este, cred eu, cea mai buna si performanta punte din clasa compacta actuala. Nu ma refer aici la compactele premium, care costa de cel putin doua ori mai mult.
Ca sa fim intelesi.

Consumul de combustibil s-a situat in limite mai mult decat decente, inregistrand valori de 4,4l/100 km in regim de croaziera, folosind pilotul automat, si aproximativ 8 l/100 km in regim urban, in conditii de trafic aglomerat.

Dupa multe sute de kilometri a venit momentul adevarului.
Concluzia.Verdictul. Cum vreti sa-i spuneti.
||||

Ford Focus a crescut, dar este, inca, in spatele concurentei germane si chiar a celei franceze in ceea ce tine de calitatea materialelor folosite la interior.

Tehnologia incorporata este peste concurenta directa, cu un minus pentru instalatia audio a modelului testat, care poate fi folosita doar pentru a acoperi zgomotul produs de rularea cu viteza mare sau linistea apasatoare la drum lung.

Motorul de 1,6 litri este excelent si reprezinta o optiune serioasa pentru cei care doresc performante bune cu un cost mai mult decat rezonabil.
Concluzia mea? Merita fiecare ban, daca esti sofer si te intereseaza mai mult cum merge masina, decat cum se simte la pipait.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *