Acasa » Features » Qvo Vadis Audi?

Qvo Vadis Audi?

Postat in 11 aprilie 2012
/

Am avut primul contact cu Audi Q3 la lansarea noului Ferrari 458 Italia Spider, cand a fost condus de niste colegi din presa auto.

Mi-a atras atentia alura de Q5 usor mai mic, precum si noua identitate vizuala determinata de luminile de pozitie noi, care au renuntat la

bateria de LED-uri si au trecut la baghete luminoase cu fibra optica. Asa ca m-am hotarat sa fac un test-drive.

Am asteptat la rand, frumos, vreo trei mii de ani si, cand a venit ziua Z, am plecat spre Pipera pentru a lua in primire masina.
Am primit un SUV compact negru care, la prima vedere, parea identic cu un Audi Q5 parcat la 10 metri distanta.


Cel putin ca dimensiuni exterioare aparente. Si, imediat, a venit intrebarea: de ce sa existe Audi Q3, cand am serioase dubii cu privire

chiar la Q5?
Urmata rapid de : unde se indreapta industria auto cu toate SUV-urile compacte, subcompacte, ultracompacte si hipercompacte?


De ce as cumpara un Audi Q3 cand pot cumpara un A4 Allroad?

Am aruncat toate intrebarile in cosul cu raspund mai tarziu , mi-am facut traseul in gand si am plecat la birou, pentru ca afara era

mult prea urat, iar drumul plin de noroi dintre Porsche Aviatiei si Porsche Bucuresti Nord mi-a stricat dispozitia, pentru ca a trebuit sa

merg pe jos prin mizeria de acolo deoarece am luat un taxi pana in Aviatiei, din graba….

Am facut diligentele de preluare a masinii, m-am urcat la volan si am injurat in gand. Apoi m-am bucurat pentru ca a fost doar in gand. Asta

se intampla cand am vaztu maneta schimbatorului de viteze. Credeam ca e cu comanda manuala…Tiand cont de vasta colaborare dintre noi si

brandul din Vaterland, care e cvasiinexistenta…

Pe drum am inceput sa studiez interiorul, care are o ergonomie aproape perfecta, dar asta nu mira la AUDI. Si nu va mira in urmatoarele

secole. Sau cat timp vor mai exista automobile pe Terra.
Este evident ca vor fi diversi oameni care vor avea ceva de criticat, dar eu nu am absolut nimic de criticat la acest capitol.

Comenzile sunt dispuse fix unde trebuie, calitatea asamblarilor este peste nivelul multora dintre rivalii directi, iar materialele sunt

foarte bune, in special cele care implica un contact direct cu mana/mainile ocupantilor.
Cu exceptia unor panouri din plastic, dar stiu ca imi voi raci gura degeaba sau, mai bine zis, voi solicita falangele inutil pentru a

scrie.

||||
Pozitia de condus este inalta si oarecum incomoda, psihologic vorbind. Spun acest lucru pentru ca parul meu tuns scurt era la cativa (foarte

putini) centimetri de plafon, iar asta ma stresa oarecum.

Norocul meu este ca port centura de siguranta intotdeauna, chiar si cand stau pe bancheta din spate, asa ca nu risc sa ating plafonul cu

capul cand masina in care ma aflu trece peste denivelari/gropi.

Un punct forte al acestui model, dotat cu motorul TDI de doi litri, este tocmai … motorul TDI cu cilindreea de doi litri.

Insonorizarea este extraordinar de bine realizata, singurul zgomot care poate fi perceput in interior fiind cel al turbinei.

Nu am simtit vibratii, detonatii sau alte zgomote uzuale cand mergi cu un diesel. Un test pe care il fac destul de des implica eternul pahar

cu cafea de la automat… Cand masina sta pe loc, studiez undele generate de vibratiile motorului… Cerculetele din pahar, adica. Si astfel

pot aprecia nivelul vibratiilor, precum si aproximarea amplitudinii acestora. Ochiometric, evident. Incercati si voi. Functioneaza!

Chiar si cu geamul coborat, nu se aude absolut niciun fel de zgomot de diesel. Nota maxima pentru insonorizare!
Oricum, mi-ar fi facut placere sa il am alaturi sau, mai bine zis, sa fiu alaturi de domnul profesor Gabriel Anghelache si sa facem niste

masuratori ca pe vremea CAZV-ului din facultate…

Dupa aceasta calatorie de 8 ani in timp, ma intorc la Audi Q3.
Curba de putere, precum si cea de moment sunt foarte bine optimizate iar masina ofera performante dinamice bune indiferent de regimul de

deplasare.
177 CP sunt mai mult decat suficienti pentru oricine se urca la volanul SUV-ului compact, iar momentul motor lasa impresia ca are valoarea

maxima indiferent de turatie…


In oras se strecoara agil prin traficul aglomerat de la ora de varf, iar in afara orasului trage cu forta unui cal de cursa lunga.

Am plecat pe la ora 22:30 spre Poiana Brasov.
Asfalt ud cu portiuni acoperite de zapada sau chiar gheata. TIR-uri cat cuprinde pe DN1 si pe serpentinele dintre Campina si Brasov.

Nu am avut nici cel mai mic stres si am condus total relaxat intregul drum, inclusiv la intoarcere.
Cutia de viteze Tiptronic schimba treptele fara zmucituri si totul pare la locul sau.

Depasirea unui TIR care merge cu 100 km/h se face fara emotii si cu un control perfect al traiectoriei.
Sistemul multimedia ofera un ecran rabtabil cu diagonala de X inci (care seamana izbitor de mult cu cel instalat pe generatia anterioara a

lui Audi A8) si permite accesarea tuturor functiilor masinii.

Traseul parcurs a inceput in Bucuresti si s-a terminat in Poiana Brasov, in miez de noapte.

Am plecat din Capitala in jur de 22:30, iar kilometrii si orele s-au scurs lin si placut. Am ajuns in Sinaia in doi timpi si trei miscari,

iar asta spune multe despre masina testata.
Am ajuns in Poiana Brasov in jur de ora 00:30, dovada fiind si fotografiile facute, in graba, pentru ca eram imbracat doar cu un pulover

putin mai gros decat un tricou de vara…

||||
Daca luam in considerare aspectul exterior, calitatea si designul avantgardist, in stilul casei Audi, noul Audi Q3 este echivalentul mecanic

al unei jucarii anti-stres. Una scumpa, dar, daca vrei calitate premium, trebuie sa bagi adanc mana in portofel…sau sa bagi foarte repede

PIN-ul de pe cardul de credit negru.

Am apreciat posibilitatea ascultarii melodiilor din telefonul mobil direct in instalatia audio a masinii folosind conexiunea Bluetooth, care

a fost stabila si m-a ajutat sa compensez lipsa unor melodii de pe CD-ul cu melodii MP3 pe care il folosesc in mod uzual.

Bancheta din spate a fost folosita fix 5 minute pentru a face cateva poze a doua zi in Bucuresti si pentru a fi evaluata.

Este confortabila, bine profilata si poate acomoda doua persoane mature fara probleme. Trei persoane ar fi cam mult, mai ales pentru un drum

lung, dar nu ar fi ceva dezagreabil, mai ales daca sunt copii

Portbagajul se prezinta cu o forma regulata, in buna traditie a casei, si ofera spatiu suficient pentru o familie normala pregatita sa plece

in concediu, putand acomoda fara probleme un volum impresionant de bagaje.

Momentul adevarului: deschiderea cutiei cu intreaba mai tarziu.
Care este scopul lui Q3? Chiar are un motiv sa existe sau este doar un raspuns, oarecum fortat de piata, la BMW X1?

Si mi-a venit in minte expresia Qvo Vadis Domine? din filmul cu acelasi nume, evitand tema religioasa.
Unde trebuie sa mearga Q3?
E simplu. In orasele precum Bucuresti, in locul de parcare al famillilor cu posibilitati financiare, care doresc cel mai bun amestec de automobil compact si SUV. Care vor sa se strecoare prin drumurile ingustate de masini parcate peste tot, sa treaca peste denivelarile omniprezente in oras si, la nevoie, sa intre pe terenuri virane/drumuri neamenajate pentru o iesire in aer liber.

Care este una dintre cele mai bune optiuni din clasa premium? Evident, Audi Q3.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *