Acasa » Features » Love at first… drive

Love at first… drive

Postat in 19 aprilie 2012
/

Nu pot descrie altfel momentul cand am plecat pentru prima

data la volanul lui Peugeot RCZ.

Am fost atras din prima clipa de curbele coupe-ului

compact, construit pe platforma lui 308, si am ramas

intotdeauna cu dorinta de a-l conduce si de a vedea cum

sta treaba cu noua inventie frantuzeasca.

Trec peste formalitatile de preluare a masinii de test

drive, schimb cateva vorbe cu Mihaela si ma grabesc sa

trec la volan.
De fapt sa cad la volan, pentru ca mai degraba te

asezi/cazi intr-un Pejo RCZ decat te urci…
Scaunele sport sunt foarte bine profilate si, tinand cont

de faptul ca sunt cu niste zeci de kg mai usor de

cand am inceput regimul de sala/slabit, ma simt foarte

comod in postura de cvasipilot de teste.

Plafonul dublu arcuit este de efect, privit din exterior,

si foarte bine dimensionat, in ceea ce priveste postul de

conducere.

Spatiul pentru cap este la limita pentru oamenii inalti,

mai ales in cazul meu, deoarece conduc cu spatarul

scaunului intr-o pozitie aproape verticala.

Din nefericire pentru multi oameni, pot fi extrem de

sarcastic, uneori arogant si, deseori, critic.

Ma enervez des cand vad plastic ieftin in masini, fie ele

ieftine, dar la RCZ am simtit ceva ce nu am mai simtit de

mult timp.

Mai exact de prin 2004, cand am testat Mazda RX-8, fiind

invatacel la Autoexpert.


Acolo am avut noroc cu dl. Florin Micu, de la care am

furat cata meserie si talent am putut, si cu Victor

Coltanel, care m-a luat asa ca un Big Bro sa-mi explice

cum sta treaba cu covrigul.

Mai vreau sa il mentionez domnul Nicolitov de la care am

invatat si furat multe detalii tehnice.

Lasand amintirile de-o parte, revin la RX-8.

A fost prima masina la care nu m-a interesat plasticul din

care e facut bordul, consumul de combustibil si alte

detalii foarte importante de altfel. M-a interesat doar ca

stau foarte bine la volan, se conduce excelent si imi

ofera senzatiile pe care mi le doream la varsta aceea
||||
Asa sta cazul cu RCZ.

NU CONTEAZA!
Conteaza doar sa prinzi un drum, sau o scuza pentru a

merge undeva in afara orasului, sau, de fapt, oriunde prin

oras.

Capetele se vor intoarce spre masina precum floarea

soarelui spre soare, iar femeile… Da, it\’s the car,

the chicks like the car .
N-am zis-o eu. Batman a spus-o primul si avea

dreptate.
La fel si Verlaat, in alte vremuri mult mai frumoase decat

cele de acum.

Revenind la RCZ, mai precis la interior, am inceput

scanarea.
Ceasurile sunt incadrate de alveole metalice pentru

delimitarea informatiilor oferite soferului.

un detaliu foarte frumos il reprezinta folosirea fibrei de

carbon pentru interiorul acestora. Sau poate doar imita

fibra de carbon? Nu stiu, dar arata foarte bine si

subliniaza caracterul sportiv al masinii.

Era sa uit. Daca se doreste, plafonul poate fi construit

din fibra de carbon, asa ca nu mai incape dubiu in ceea ce

priveste incadrarea lui RCZ.

In mijloc se afla displayul LCD al computerului de bord ce

provine din banca de organe a grupului PSA-Citroen, fiind

identic cu cel de pe 508, Citroen C5,e tc.

Blocul de comenzi de pe consola centrala provine de la

Peugeot 308, ca de altfel, toate sistemele din interior si

panouri de bord.

Pe langa reducerea costurilor, aceasta practica contribuie

si la incadrarea si pozitionarea usoara a modelului in

panoplia constructorului francez.
Vezi cazul Scirocco/Golf de la Volkswagen.
Sau Audi A3/Audi TT.


Iar aici trebuie facuta o mentiune.

Desi Audi TT este un etalon in coupe-urile compacte, si un

model premium, RCZ este mult mai frumos, pentru cei care

vor sa gandeasca outside of the box, iar

comportamentul dinamic nu este deloc inferior, cand

vorbim de motorizarea de 200 CP.
In plus, este de efect, atat estetic cat si tehnic,

folosirea unui eleron escamotabil care se ridica automat

in mers, sau, care poate fi ridicat folosind un buton

plasat langa maneta schimbatorului de viteze.
Care provin din motorul 1,6 THP. 4 cilindri, 1600 cmc,

supraalimentare turbo, 200 CP, 7,5 secunde pentru sprintul

pana la 100 km/h cu plecare de pe loc.
Motorul toarce ca o pisica mangaiata pe crestet si

functioneaza extrem de silentios, chiar si in sarcina

maxima. (Blana, pedala la fund, numiti-o cum vreti… :).
Cutia de viteze, desi era cu comanda manuala, a fost un

deliciu de folosit si m-a ajutat sa merg atat sportiv,

cand m-a furat peisajul prin Otopeni, pe care l-am

crosetat in vreo 25 de secunde, cat si economic, in regim

de croaziera…

Toate astea pentru un pret de aproximativ 27.000 de euro.

Sau poate chiar mai putin, daca urmariti promotiile

actuale Peugeot.

||||
Prin oras croseteaza traficul excelent si, cu riscul sa ma

repet, poate fi acuzat pentru cauzarea a numeroase crampe

musculare, in special in zona gatului multor

femei…

Da, este aspirator total!
Femei de toate varstele, orientarile politice si

culturale, intorc privirea dupa masina asta. Si cativa

barbati, intrigati de aspectul atletic al masinii, care

arata exact ca un leu gata sa se repeada pe o prada, fie

ea GTI sau altfel de animal motorizat.

Consumul de combustibil este hiperdecent, situandu-se

undeva in jurul valorii de 8,7 l/100 km, in regim urban,

respectiv un hilar 5,2 in regim extraurban

Vorbim de 200 CP aici si un corp ce ar face-o invidioasa

si pe Naomi Campbell… Masina neagra… normal ca m-am

gandit la Naomi..duuh!

Un minus, desi e total irelevant, credeti-ma, este spatiul

destinat pasagerilor care ocupa locurile din spate.
Acele doua scaune sunt, mai degraba, un fel de loc de

pedeapsa pentru oameni, sau doar spatiu de aruncat

cumparaturi si chestii.

Nici macaro femeie micuta si supla nu poate sta acolo mai

mult de 30 de minute fara sa-si doreasca sa sara pe

geam.
Poate un caine mic, din specia veveritelor de poseta la

moda acum?
Nu stiu…

Instalatia de sunet mi-a tinut companie in noptile reci

cand ma plimbam cu formularul de test dupa mine, incercand

sa sintetizez plusurile si minusurile sportivei cu leul pe

calandru.
Este un automobil superb, si o spun cu simt de

raspundere.
Este puternic, poate prea puternic pentru o masina cu

tractiune fata.

De fiecare data cand acceleram puternic simteam nevoia sa

controlez traiectoria si sa compensez dezcarcarea puntii

fata.

Nu imi place moda cu torqe steer , pentru ca 95%

din cei care folosec termenul , o fac doar pentru ca da

bine…

||||
Consumul? Am zis deja, hilar de mic.
Am uitat de portbagaj. E enorm! Bine, nu va inchipuiti

enorm cat un VW Passat Variant…
Trebuie sa tinem cont ca vorbim de un coupe sportiv,

destinat tinerilor sau celor cu suflet tanar, capabil sa

duca un cuplu indragostit in orice escapada, pentru ca cei

321 de litri disponibili sunt arhisuficienti!
Inca un plus vine de la tapiteria din piele fina care

imbraca inclusiv bordul cu ale sale curbe

provocatoare…


Sistemul audio este mai mult decat decent, sunetul fiind

reprodus foarte bine indiferent de frecventa melodiei.

In termenii pustimii de azi? Duce bine basul, dar si

mediile si inaltele.

Cine ma cunoaste, stie ca ascult multe genuri de muzica,

iar hip-hop-ul, in special cel old-school este

preferatul meu, astfel ca mi-a facut placere sa ascult

All eyez on me si sa simt basul puternic…
Doar este JBL, ce naiba!
Minusuri?
Locurile din spate sunt o gluma, dar e de inteles pentru

ca RCZ este 2+2…
Plasticul din interior lucios tinde sa se zgarie foarte

usor si sa se murdareasca, dar asta tine de mizeria din

Bucuresti, nu de masina.
Si, cel mai mare defect, dar sunt un om mic pentru ca spun

asta, este reprezentat de faptul ca nu am si eu un RCZ, de

care m-am indragostit la propriu.
Asta o zic prietenii mei cu care am vorbit saptamani in

sir despre masina asta.
Cum ar fi Bogdan, care nu mai vroia sa se dea jos de la

volan, desi conduce un A6 Quattro de 245 de cai

putere…

Ar mai fi multe de spus, dar nu vreau sa devin balzacian.

Spun doar atat, in loc de incheiere: daca exista Mos

Craciun, iar eu simt asta, imi va aduce si mie unul… 1.6

THP :D!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *