Acasa » Features » Bomboana fondanta

Bomboana fondanta

Postat in 2 octombrie 2012
/

Asta am avut in cap in secunda in care am primit cheia noului

Peugeot 208 din mana PR-ului marcii franceze cu leul pe

calandru…

Culoarea de un lila/mov/gh…nu mai zic nimic… mi-a aruncat

mintea cu 25 de ani in urma cand ma zgaiam prin vitrina

cofetariei de pe Bulevardul Uverturii, in drum spre

Cinematograful Pacea, actualmente Teatrul Masca.

Ma duceam sa vad un matineu cu Star Wars…
Aveam doar 7 ani si visam stele, eroi, lumi mai bune si mai

frumoase si… bomboane fondante, cu martipan roz si

umplutura aceea delicioasa!
La 32 de ani m-am gasit la fel de visator, dar satul de

dulciuri. Doar ca nu m-am saturat de stele si nu cred ca ma

voi satura vreodata.
Am luat cheia bomboanei , pentru ca micul 208 a ramas cu porecla aceasta, am pornit motorul si

am plecat spre birou…

Nu am apucat sa trec de bariera celor de la Trust Motors

si mi-am declarat intentiile cu micul Pejo .
Desi imparte platforma cu fratele C3 din grupul PSA, 208 este

ceva mai… nemtesc!
O spun din start, pentru cei care nu au chef sa citeasca pana

la capat: este 12351325 de clase peste Polo!
Arata mai bine, ergonomia este aproape perfecta, si voi spune

mai jos de ce este doar aproape , iar motorul… face

rotile sa muste din asfalt, asa mic si dizal cum e

el acolo sub capota…
Sa incepem cu… inceputul!
Exteriorul este in tenditele de design actuale ale casei

Peugeot, iar micul logo pe care scrie Peugeot vine

sa sublinieze repozitionarea marcii.

Caroseria are mai multe curbe decat avea Madonna in anii \’80

si, in ciuda stickerelor cu femei de pe ea, nu mi-a diminuat

atitudinea de mascul feroce.
Odata urcat la volan am ramas surprins, ca un fraier ce sunt

de fiecare data cand vad o inovatie sau un design nou, de

pozitionarea ceasurilor indicatoare: deasupra volanului.

Bravo Peugeot! Practic, indiferent de pozitia

volanului, ceasurile vor fi mereu in campul vizual al

soferului.

Apoi am remarcat delimitarea clara a blocului de comenzi al

sistemului de climatizare si, nu in ultimul rand, instalatia

multimedia comandata de un ecran imens cu comenzi tactile.
Taciscrin pentru cine nu a inteles ce am scris…
A trebuit sa ajung la birou si sa ma uit in actele masinii

pentru ca am crezut ca e ceva putred… nu sub capota!

Motorul diesel cu cilindreea de 1,6 litri trage ca un V6 pe

benzina de 2,5 litri de acum 15 ani! Pot sa jur!
Am dezactivat prostia de sistem Start/Stop, pentru ca nu ma

intereseaza planctonul, pentru ca mi-era teama ca nu va

raspunde prompt, asa cum s-a intamplat de fiecare data, la

fiecare test.
Evident ca m-am inselat si l-am lasat activ, pentru ca, la

cea mai mica apasare a pedalei de ambreiaj, motorul pornit

mai repede decat saluta un Dragoon britanic la vederea

Reginei care trece prin fata postului sau!!
Un mare minus pentru instalatia audio care daor face zgomot

si reda bine melodiile pana la un punct.
Pentru oamenii normali (da, recunosc, sunt anormal) este mai

mult decat suficienta, dar pentru mine, cand dau volumul la

MAXIM pe serpentinele de pe DN1, a fost jenant sa ascult 2Pac

cu distorsiuni si un fel de bas…
Un mare plus vine de la acopersiul transparent, care mi-a

facut noaptea mai frumoasa, iar luminile ambientale m-au

facut sa ma simt ca in Gaia (clubul din bucuresti).

Fashion-istii de acolo mi-au dat ideea sedintei foto, in care

am imbracat jumatate din masina in coli de hartie albe. As fi

imbracat-o toata in ziare dar nu am avut rabdare.
e

doar un 208 , dar am noroc ca nu stau sa-mi bat capul cu

toti mancatorii de #$% din intersectiile semaforizate!
Am petrecut o noapte intreaga facand fotografii cu Alepse si

sunt mandru de ce a iesit.
Am mascat doar partea stanga, care era expusa la

trafic, si am zambit, mai apoi ras in hohote, cand vedeam

privirile nedumerite ale oamenilor.
Intai niste baieti intr-un Renault Laguna, la semaforul din

dreptul Spitalului Universitar de la Eroilor, care au crezut

ca e un Mercedes mai mic .
Apoi niste unii pe Calea Dorobantilor, intr-un BMW

X5 care si-au rupt gaturile si au consumat jumatate din

bateria aifonurilor din dotare pentru a imortaliza

ciudatenia de pe strada.

Cel mai tare a fost baiatul din Herastrau. Cam hipster, dar

nu vreau sa fiu tendentios pentru ca baiatul a fost mia mult

decat civilizat.
Douazeci si ceva de ani, Chrysler Crossfire cu numere de PH,

tipicul baiat de Herastrau.
Alepse rupea camera in doua sa scoata cadrele necesare, iar

el intreaba: de ce este acoperita masina?
Raspunsul meu: ca sa intrebe lumea!
EPIC

Am continuat sedinta foto in curtea celor de la… nu

conteaza, pentru ca a iesit perfect, iar apoi am terminat

traseul de noapte in Piata Charles de Gaulle.


Ca tot vorbeam de aproape perfecta cand ma refeream

la ergonomie, trebuie sa aduc o critica: sistemul audio are

DOAR comenzi tactile, iar asta inseamna ca daca se blocheaza,

ei bine, ramane blocat!

In schimb, recupereaza la capitolul spatiu interior, la

confortul scaunelor care sunt cele mai confortabile, de

departeeeee, din clasa.
Portbagajul pare mic, dar nu este, pentru ca a intrat in el

perfect cartul lui Jonathan si am putut sa fac si niste

cumparaturi.
Motorul! Era sa uit de motor. Nu produce decat 116 CP, din

1600 cmc, este diesel si este senzational.
Trage caroseria ca o locomotiva a Aliatilor din Al Doilea

Razboi Mondial alergata de Luftwaffe, iar suspensia ajuta

mica masina sa tina virajele, pentru, stiti voi, cazurile

cand mamicile trebuie sa schimbe urgent scutecul copilului

lasat la joaca prea mult in parc.
Consumul de combustibil este ridicol de mic, ceva de genul

de luni pana marti , in timp ce, in restul

saptamanii, merge doar cu aer.< Mai ramane chestiunea pretului pe care nu-l stiu si nu ma intereseaza pentru ca poate fi aflat oricand pe site-ul Peugeot Romania. Stiu atat: daca estela nivelul unui Volkswagen Polo, merita fiecare banut. Daca este mai ieftin, merita FIECARE BANUT! Am zis!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *