Acasa » Stiri » Citroen DS4: foto oficiale

Citroen DS4: foto oficiale

Postat in 30 august 2010
/

Noul Citroen DS4, pe care-l vom vedea in “carne si oase� la Salonul Auto de la Paris, are toate sansele sa fie votat nu numai hatch-ul anului, ci si strutocamila anului.

Parte coupe cu patru usi, parte compacta cu cinci usi si… parte SUV, acest – sa-i zicem – crossover cu valente sportive este o continuare a foiletonului DS, inceput anul trecut de DS3. Ce vom vedea in episodul doi? Pai, destul de multe.

In primul rand – designul. Care, multumita sumedeniei de elemente cu tenta dinamica, uneori nonconformista (priveste usile spate cu manere ascunse, parbrizul panoramic, jantele de 19 inch, bosajele accentuate ori evacuarile rectangulare), se poate impune in ochii unui fan Coldplay.

Pe de alta parte, daca respectivul face doi pasi inapoi, va realiza ca DS4 nu este prea departe de “clasicismul� noului C4. Asadar, o bila neagra pentru Citroen, care s-a temut inca o data sa joace totul pe mana artistilor sai. In definitiv, e un “De-Es�, ce Dumnezeu!

Sa fi avut castig de cauza necesitatea de a multumi cat mai mult popor in vremuri de criza? Probabil, mai ales ca “hibridul� de 4,27 m lungime, 1,81 m latime si 1,53 m inaltime poseda ceva valente practice: portbagajul are o capacitate de 370 de litri, bordul este orientat catre sofer, iar radioul, aerul conditionat si servordirectia raman active chiar si atunci cand motorul este oprit.

In plus, gratie sistemului Stop & Go de noua generatie, alternatorului controlat electronic si cutiilor automate cu schimbari de trepta optimizate, DS4 va consuma cu vreo 15% mai putin combustibil decat media clasei (evident, asta atrage dupa sine si o diminuare drastica a emisiilor poluante).

Apropo de consum, nu putem incheia fara a spune si doua-trei cuvinte despre motoare. Care, din mai multe puncte de vedere, tin capetele de afis ale tehnicii celui mai nou Citroen. De exemplu, cele pe benzina – botezate VTi 120, THP 155 si THP 200 CP – sunt dezvoltate impreuna cu BMW, iar ultimul, in ciuda cilindreei de 1,6 litri, este suficient de puternic incat sa se ia la “tranta� cu FSI-ul lui Golf GTI: 200 CP si 275 Nm stau scrise pe cartea sa de vizita.

Apoi sunt cele pe motorina, care si-au demonstrat deja calitatile pe rudele mai mult sau mai putin indepartate ale lui DS4. OK – producatorul din Hexagon nu a dezvaluit inca datele tehnice cu privire la consumul lor (sau la emisiile poluante), insa nici pana la Paris n-a mai ramas mult.

Oricum, timp suficient pentru a te gandi daca raita ta pe la salon va include si o vizita la standul Citroen…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *