Acasa » Stiri » L.A. Auto Show: Serie 6 Cabrio, surpriza lui BMW

L.A. Auto Show: Serie 6 Cabrio, surpriza lui BMW

Postat in 20 noiembrie 2010
/

Salonul de la Los Angeles este doar unul dintre multele evenimente de acest gen condamnate sa ramana intr-un soi de esalon secund al show-urilor auto, insa, anul acesta, cel putin una dintre premiere i-ar fi putut da stralucirea unei expozitii de talie mondiala: BMW Serie 6 Cabrio.

Din pacate, versiunea fara acoperis a noului coupe 2+2 nu si-a facut aparitia in carne si oase, lasand publicul din Sin City oarecum cu ochii in soare; din fericire, germanii si-au luat partial revansa, oferind presei de specialitate (si nu numai) o buna parte din informatiile referitoare la noua masina.

Primul lucru pe care-l remarci atunci cand dai cu ochii de noul Serie 6 Cabrio este vadita inrudire cu designul superbului concept Serie 6 Coupe, prezentat in octombrie la Paris; asadar, cel putin din punct de vedere al patrunderilor spectaculoase in anumite parcari, efectul va fi total.

Cu exceptia plafonului fix din tabla (Serie 6 Cabrio propune in loc unul retractabil din panza, capabil sa se plieze in 19 secunde si sa se desfasoare in 24 de secunde, la viteze de pana la 40 km/h), toate elementele stilistice ale noii decapotabile BMW sunt identice – sau aproape identice – cu cele ale prototipului dezvelit in capitala Frantei. Mai concret, vorbim despre forma farurilor si a stopurilor, lunga capota bombata, enorma priza de aer sapata in bumper-ul frontal, calandrul aplecat in fata si look-ul jantelor de 18 inch (pentru 650i sunt oferite standard roti cu jante de 19 inch). Nici ca ne-am fi dorit mai mult…

Ba da: un interior dupa care sa ni se scurga ochii. Iar bavarezii parca ne-au citit gandurile, tragand la xerox habitaclul aceluiasi Serie 6 Concept. Iar asta inseamna ca, inainte de a descoperi „jucarele� precum display-ul sistemului iDrive (apropo, are 10,2 cm in diametru si, pe langa obisnuitele functii, permite citirea e-mail-urilor gratie conexiunii Bluetooth cu telefoanele BlackBerry), vei scana minute in sir forma asimetrica a consolei tapitata cu piele Dakota si stralucirea insertiilor Piano Black. La un moment dat insa, vei dori sa pornesti motorul, asa ca e timpul sa vedem ce se ascunde in spatele acestei mici demonstratii de arta.

OK, uita de partea cu „mici�: noul Serie 6 Coupe este cu 74 mm mai lung si cu 39 mm mai lat decat predecesorul sau, asa ca germanii au avut mult de munca pentru a-i stabiliza statutul de produs BMW. Intr-o prima faza, ei hotarat ca cel mai slab agregat pe benzina disponibil la lansare sa nu aiba mai putin de 320 CP si 450 Nm – cifre aferente binecunoscutului „sase-in-linie� turbo de trei litri.

Respectivul motor este instalat pe versiunea 640i si, cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte (optional, se ofera una automata cu opt rapoarte), imprima masinii o acceleratie pana la 100 km/h in doar 5,7 secunde si o viteza maxima (limitata electronic) de 250 km/h.

Suna bine, insa si mai bine se aude mormaitul unui V8 la viteze de croaziera; ca atare, Serie 6 Cabrio este disponibil si in varianta 650i, ce ascunde sub capota un twin-turbo V8 de 4,4 litri, 407 CP si 600 Nm. Cu ajutorul sau, decapotabila bavareza consuma „suta� in cinci secunde fix; deci, nu putem decat sa rasuflam usurati ca arsenalul de sisteme electronice – Dynamic Damper Control, Active Roll Stabilization si Integral Active Steering, printre altele – este prezent pentru a mentine lucrurile sub control.

Slava Domnului ca nu pot face asta si cu starea de voie buna…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *