Acasa » Stiri » Bentley va oferi noul V8 in doua versiuni de putere

Bentley va oferi noul V8 in doua versiuni de putere

Postat in 2 februarie 2011
/
Comments are off for this post

Nu cu mult timp in urma, iti aduceam la cunostinta faptul ca inginerii de la Bentley si Audi vor colabora intru dezvoltarea unui nou motor V8. Respectivul agregat va ajunge sub capota lui Continental GT la finalul anului, insa colegii de la Autocar sunt recunoscuti pentru problemele pe care le au cu rabdarea.

Ca atare, telefoanele au inceput sa zbarnaie, iar cand trilurile s-au oprit, intreaga lume a putut afla ca Bentley ne pregatise o surpriza…

Pana acum, stiam doar faptul ca noul V8 va fi mai mic si mai economic decat agregatul W12 biturbo, cilindreea de “numai� patru litri si injectia directa de combustibil permitand reducerea consumului de flota cu aproximativ 40 de procente. Ei bine, ancheta Autocar a dezvaluit ca Bentley planuise doua versiuni ale motorului: una supraalimentata cu un singur turbocompresor, capabila de 420 CP, iar cealalta supraalimentata cu doua turbocompresoare, in stare de 555 CP.

Un simplu calcul aritmetic releva doua aspecte: 1) departamentul tehnic din Crewe isi va atinge telul de a oferi un motor cu cel putin 100 CP/litru; 2) herghelia variantei biturbo este aproape la fel de numeroasa ca cea a motorului W12 (555 CP vs 575 CP), in conditiile in care are un apetit mult mai scazut. Logic, clientii GT-ului britanic ar trebui sa treaca cu vederea usoara diferenta de putere si sa se orienteze catre motorul mai mic, de unde ne punem intrebarea de ce unitatea cu 12 cilindri nu a fost “gadilata� pentru a produce mai multi cai (se stie ca uriasul de sase litri dezvolta, pe Continental Supersports, 630 CP). Probabil, vom primi un raspuns dupa lansarea noului V8; intre timp, putem specula ca Bentley va renunta la actualul W12 in favoarea unei rude supraalimentate a noului W12 de 6,3 litri, momentan aflat sub capota lui Audi A8.

Pana la a vedea ce va fi, incheiem cu o informatie de ultima ora: daca planuiai sa-ti iei anul acesta un Mulsanne, ia-ti gandul. Aceiasi redactori Autocar au aflat faptul ca intreaga productie pe 2011 a fost rezervata, astfel ca va trebui sa te multumesti cu eventuale second-hand-uri.

Priveste totusi jumatatea plina a paharului: in schimbul catorva mii de kilometri parcurse de altul, vei da cu multe mii de euro mai putin…

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed