Acasa » Stiri » Ianuarie in SUA: piata auto isi revine, producatorii locali castiga teren

Ianuarie in SUA: piata auto isi revine, producatorii locali castiga teren

Postat in 2 februarie 2011
/

Sincer, nu credeam ca o sa ajung a scrie prea curand cuvintele de mai sus. Dar e adevarat: vanzarile de masini din Statele Unite au inceput cu dreptul in luna ianuarie, aproape toti producatorii inregistrand plusuri importante.

Surprinzator sau nu, Cadillac a fost brand-ul cu cea mai buna ameliorare a rezultatului din exercitiul precedent, insa, la nivel de trust, marii castigatori sunt GM, Ford si Chrysler – gigantii treziti din somnul falimentului.

Sa dam insa Cezarului ce e al Cezarului: Cadillac, marca de lux a grupului GM, a incheiat primele 31 de zile ale lui 2011 cu un plus de 49,05% fata de ianuarie 2010, dupa ce a reusit sa instraineze peste 12.500 de masini. In clasament a fost urmata de Jaguar (935 de unitati vandute, +48,18%) si Jeep (23.079 de unitati vandute, +46,86%), insa o mentiune speciala merita si coreenii, care continua ascensiunea fulminanta inceputa inca de pe vremea cand piata era la pamant (KIA a vandut aproape 27.800 de masini luna trecuta, cu 25,61% mai mult ca in ianuarie 2010, iar Hyundai 37.214 de autoturisme, cu 22% mai mult ca in perioada similara a anului precedent).

Iar acum – campionii la “general�. Care, in ciuda clasamentului cu Jaguar-Land Rover pe primul loc, sunt GM, Ford si Chrysler. Vezi tu, toata lumea se astepta ca Toyota (115,856 de masini vandute, +17,27%), Honda (76.269 de unitati comericalizate, +13.03%) sau Nissan (71.847 de unitati instrainate, +14,82%) sa-si consolieze succesul, insa putini anticipau o revenire atat de puternica a membrilor “Big 3�. General Motors, de exemplu, a vandut in ianuarie aproape 179.000 de masini (+23,29%), fiind de departe cel mai prolific producator din Statele Unite; intre timp, Ford a transat disputa pentru locul doi in favoarea sa, dupa ce a depasit Toyota cu aproximativ 11.500 de unitati (+13,27%).

Ceva mai in spate, Chrysler si-a atins obiectivul de a termina pe plus fata de ianuarie 2010, chiar daca marca cu acelasi nume a inregistrat o scadere cu 7% a vanzarilor (de la 10.443 la 9.705). Impulsionata de rezultatele lui Jeep si Dodge (ultimul a vandut, la randu-i, cu 22% mai multe vehicule decat in prima luna a lui 2010), activitatea comerciala a numarului trei american s-a ameliorat evident luna trecuta, cand a livrat putin mai mult de 70.000 de autoturisme. Semne bune anul are…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *