Acasa » Stiri » Chicago 2011: Dodge Charger SRT8 este tot ce-ai vrea de la muscle-car (si inca ceva pe deasupra)

Chicago 2011: Dodge Charger SRT8 este tot ce-ai vrea de la muscle-car (si inca ceva pe deasupra)

Postat in 10 februarie 2011
/

Inca de la aparitia sa in 2005, Charger a fost vazut de majoritatea fanilor Dodge drept o insulta adusa primei masini care a purtat acest nume.

Construit pe o platforma tehnica de Mercedes si abordand un design cu un numar prea mare de portiere (modelul original era un coupe, actualul Charger este un sedan), marele Dodge nu excela la nimic, exceptand versiunea SRT8; azi insa, masina arata (si merge) mai bine ca niciodata. Iar, la Chicago, Dodge a demonstrat ca si potentialul lui SRT8 a fost subestimat.

Daca primele fotografii ale lui Charger facelift ne-a determinat sa spunem ca am vrea unul, cele cu noua versiune SRT8 aproape ca ne imbie sa jefuim o banca pentru ea. Cu exceptia gurii de Cetorhinus Maximus cascata intre farurile cu priviri meschine, fiecare centimetru patrat al caroseriei a fost modelat cu o atentie deosebita la echilibrul dintre forta bruta si echilibru, rezultand in final exact ceea ce ne doream: un bataus cu tricou mulat pe bicepsi, ce-si sustine faima prin fapte. Nu crezi? Hai sa ridicam capota.

Va fi, cu siguranta, un “peisaj� pe care nu-l vei uita prea curand: compartimentul motor, aparent suficient de mare incat sa inghita lunile galileene, se chinuie sa acomodeze uriasul V8 Hemi de 6,4 litri, creditat cu o putere de 465 CP si 630 Nm. Cuplata la o transmisie automata cu cinci trepte – ce ofera posibilitatea schimbarii rapoartelor de la un set de padele plasate in spatele volanului –, noua uzina de forta este cu 30 CP si 61 Nm mai performanta de vechiul motor de 6,1 litri, impingand masa lui Charger SRT8 catre o viteza maxima de 282 km/h (americanii n-au specificat o cifra exacta si pentru proba “0-100 km/h�, multumindu-se sa specifice un “sub cinci secunde�).

Noroc ca sedanul de peste cinci metri lungime si doua tone greutate a fost dotat si cu un tren de rulare capabil sa suporte asemenea tortura, suspensiile cu amortizoare adaptive si directia “ranforsata� fiind dublate de un sistem de franare furnizat de Brembo, cu discuri de 360 mm pe fata si 350 mm pe spate.

Dodge nu a comunicat deocamdata pretul de baza a noului Charger SRT8, insa un lucru e cert: ai timp sa strangi bani pana la toamna, cand primele masini isi vor face aparitia in showroom-uri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *