Acasa » Stiri » Important la Geneva: Audi A3 sedan este ceea ce am fi vrut in loc de RS3 Sportback

Important la Geneva: Audi A3 sedan este ceea ce am fi vrut in loc de RS3 Sportback

Postat in 1 martie 2011
/

Oare ce-o fi fost in mintea celor de la Audi atunci cand l-au lansat pe RS3 Sportback? La urma-urmei, nu un hatch familial este nimerit sa primeasca un motor la fel de potent ca cel al lui Porsche 911 Carrera, ci unul sportiv, cu maximum trei usi.

Sau, in buna traditie a sportivelor din tara lui Goethe, un sedan care sa nu spuna mare lucru…

OK, conceptul aici de fata – da, asta inseamna ca n-o sa poti da buzna intr-un dealership Audi pentru a comanda unul – nu este tocmai un “sleeper�, insa asta se poate rezolva in doi timpi si trei miscari prin indepartarea acelor roti tipatoare, cu jante de 20 de inch. In rest nimic, nici macar grila single-frame din CFRP (plastic intarit cu fibre de carbon) sau profilul sculptat (ce camufleaza un cvartet de portiere confectionate din aluminiu) nu tradeaza prezenta bestiei cu cinci cilindri de sub capota.

Aceasta este identica, pana la un punct, cu cea fixata in compartimentul lui RS3 Sportback, insa pe A3 sedan dezvolta 408 si 500 Nm – cu 58 CP si 50 Nm decat pe ruda cu cinci usi. Masina este si ea cu vreo 110 kg mai usoara decat cel mai rapid A3 de serie – la asta contribuie din plin numeroasele componente fabricate din aluminiu si CFRP –, asa ca rezolvarea “sutei� in doar 4,1 secunde este o chestiune la fel de normala ca miscarea de revolutie.

Mai putin normala ni se pare instalarea limitatorului de viteza electronic, ce opreste distractia la 250 km/h – doar nu e ca si cum ajunge pe linia de productie.

Audi RS… pardon A3 sedan impresioneaza si cu aranjarea interiorului: constienti de faptul ca o masina de 4,44 m lungime, 1,84 m latime si 1,39 m inaltime nu are cum sa ofere prea mult loc pentru cinci pasageri, producatorul din Ingolstadt a amenajat un habitaclu cu patru locuri individuale. Astfel, fiecare pasager se va simti un pic special atunci cand soferul va goni pe serpentine, manevrand de zor transmisia S Tronic cu sapte trepte si dublu-ambreiaj.

OK, gata cu visele – e doar un concept, remember?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *