Acasa » Stiri » Important la Geneva: Lamborghini Aventador si-a consumat in sfarsit debutul

Important la Geneva: Lamborghini Aventador si-a consumat in sfarsit debutul

Postat in 1 martie 2011
/

Aproape tot ce putea fi spus despre masina asta s-a zis cu mult timp inainte ca jurnalistii sa dea buzna la standul Lamborghini, in asteptarea CEO-ului Stephan Winkelmann – omul care a condus-o pe scena.

Ca atare, nu o sa te plictisim prea mult, lasand cele cateva poze sa vorbeasca despre noua vedeta din Sant’Agata Bolognese.

Trecand repede peste neobisnuita nuanta de portocaliu – botezata Arancio Argos – vom incepe divagatia despre fuzeea de 255.000 de euro (pret de baza fara TVA, recomandat de Lamborghini) cu ceea ce e mai important. Stim ca te-ai fi asteptat sa spunem “motorul V12 de 6,5 litri�, dar nu – de data aceasta, “marea chestie� in ceea ce-l priveste pe Aventador este caroseria de numai 1.575 de kg greutate.

Confectionata din aluminiu si fibre din carbon, ea reprezinta nu doar materializarea experientei acumulate de inginerii lui Lamborghini in constructia structurilor ultrausoare, ci si un imens pas inainte fata de “coaja� lui Murcielago. Celula care contine scaunele pentru sofer si pasagerul din dreapta, spre exemplu, cantareste doar 147,5 kilograme, iar rigiditatea torsionala la nivelul intregii masini este de 35.000 de newtoni/grad – impresionant, cand sub capota centrala transparenta respira un agregat de 700 CP.

In ciuda designului compact, cu influente de la mirificul Reventon, Aventador – apropo, si asta e tot un nume de taur – nu este tocmai o masina mica: cu tot cu oglinzile retrovizoare, latimea atinge valoarea de 2,26 m (lungime: 4,78 m; inaltime: 1,14 m). Ca atare, daca esti suficient de bogat incat sa-ti permiti unul, va trebui sa fii foarte atent din prima secunda in care ai tras usa tip foarfeca si ai apasat pe butonul ce trezeste la viata bestia cu 12 cilindri in V.

Facem o paranteza: daca exista ceva care sa nu ne placa la Aventador LP 700-4, acela este tabloul de bord. Stim ca ar fi trebuit sa arate precum cockpit-ul unui avion de vanatoare, insa e un amalgam acolo de forme si butoane care nu ne convinge deloc. Acestea fiind spuse, trecem la motor.

Pe care-l vom “lichida� rapid: V12, 6,5 litri, 700 CP la 8.250 rpm si 690 Nm la 5.500 rpm, plus un sound care o sa te asurzeasca mai ceva ca o turbina Boeing. Impreuna cu transmisia ISR cu dublu-ambreiaj, el va alcatui exact cocktail-ul Molotov de care avea nevoie cel mai rapid Lamborghini: 0-100 km/h in 2,9 secunde, viteza maxima 350 km/h. Si-acum gata – te lasam sa te uiti la poze…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *