Speram ca Toyota FT-86, a.k.a. “Toyobaru�, sa nu fie un caz similar…
Ar fi pacat, in definitiv, pentru ca… ei bine, uita-te si tu la el: primul concept era vopsit intr-un rosu tipator, acesta e scaldat intr-un negru care l-ar face pana si pe Dark Vader rosu. De invidie. De asemenea, are niste jante misto, un posterior ce aminteste de legendarul 2000 GT din anii ’60 si o capota lunga, aproape pornografica. Au fost japonezii in stare de un asemenea design? Da si mai mult nu: liniile lui FT-86 II au fost trasate de catre angajatii studioului european ED2, care au avut de respectat tematica “frumusete functionala�. Le-a iesit, cu varf si indesat.
Un coupe nu trebuie sa fie insa doar frumos, ci si rapid; ca atare, sub capota care ocupa mare parte din lungimea de 4,24 m a masinii (latimea este de 1,80 m, inaltimea de 1,27 m) a fost montat un… agregat boxer dornic de turatii inalte, conectat la o transmisie manuala cu sase trepte.
Toyota se mai mandreste cu o pozitionare ideala a grupului motopropulsor (joasa si cat mai inspre habitaclu pentru echilibrarea maselor), dar noi stim deja cine le-a dat ideea.
PS: Toyota promite ca vom face cunostinta cu versiunea de serie a lui FT-86 in 2012. Speram sa nu vina cu scuze de genul “Stii, e sfarsitul lumii…�