Acasa » Stiri » Saab o ia, din nou, pe aratura… Sau nu

Saab o ia, din nou, pe aratura… Sau nu

Postat in 8 iulie 2011
/

Pana sa ne lamurim, un lucru este cert. Nimeni nu mai intelege nimic. Dar nu e de mirare, tinand cont de evolutia suedezilor din ultimele 6 luni.

Dupa ce au ramas, iar, fara bani pentru a putea plati furnizorii, si dupa ce au cheltuit enorm pentru lansarea mult-intarziatului si asteptatului Saab 9-5, suedezii au reusit, se pare, sa securizeze o suma importanta de bani din china. Este vorba de 245 milioane de Euro, care reprezinta mai mult decat o gura de oxigen. Poate fi vorba chiar de salvarea lor.

Sau nu, daca li se pune iar piedica…

Citat din comunicatul de presa:

Trollhättan, Sweden: Swedish Automobile N.V. (SWAN) ÅŸi Saab Automobile AB (Saab Automobile) au anunÈ›at astăzi semnarea unui contract cu titlu obligatoriu cu Pang Da Automobile Trade Co., Ltd. ÅŸi Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co., Ltd. (Youngman), convertind astfel memorandumul de înÈ›elegere anunÈ›at în 13 iunie într-un contract cu titlu obligatoriu. Mai mult, Saab Automobile a anunÈ›at adoptarea unui parteneriat commercial cu Zhejiang Youngman Passenger Car Group Co., Ltd. (Youngman Passenger Car) în vederea formării unei companii numite YM-Saab 9-1-6-7 AB (asta suna a nickname de Yahoo Messenger mai degraba, decat de firma serioasa – nota redactorului), cu scopul dezvoltării a trei noi modele Saab.

Contractul dintre SWAN, Saab Automobile, Pang Da şi Youngman include şi un aport de capital în valoare de 245 milioane de euro precum şi o alianță strategică constând într-un parteneriat comercial tripartit pentru distribuția de automobile şi un parteneriat comercial tripartit pentru producția de automobile marca Saab şi viitoare mărci-fiică din China. Contractul urmează a fi validat de autorități, validare ce urmează a fi obținută în perioada următoare.

În noul parteneriat comercial va avea o participare de 50% Saab Automobile şi 50% Youngman Passenger Car şi va stabili bazele unei extinderi a portofoliului de produse Saab cu trei modele noi. Astfel, YM-Saab 9-1-6-7 se va concentra pe dezvoltarea unui model mic de oraş (Saab 9-1), unui cross-over mare poziționat deasupra modelului Saab 9-4X din present (Saab 9-6X) şi o limuzină mare poziționată deasupra modelului Saab 9-5 (Saab 9-7).

Saab Automobile va fi responsabilă de designul, procesele de dezvoltare şi testare, furnizarea de suport tehnic şi control al calității. Saab Automobile va pune la dispozitție capabilitățile existente şi expertiza de vârf a Departamentului Tehnic. Youngman Passenger Car va fi responsabil de asigurarea investițiilor financiare necesare acestui parteneriat.

Practic, banii vin de la niste companii chinezesti care fac niste glume de masini, cu nume la fel de urate precum cel al noii companii, avand licente de la MAN pentru camioane si de la Proton pentru autoturisme, dar care se vand intr-o veselie, acestia avand astfel cash-ul, cascavalul, verzisorii sau cum vreti sa-i numiti care le permite sa faca lucruri de neimaginat acum 20 de ani.
Nu are rost sa intram in polemici, si ramanem cu speranta ca in viitorul nu prea indepartat sa mai avem parte de un urmas demn de Saab 900 Turbo ori Saab 9000 ori de bijuteriile create pe vremea cand compania suedeza era la inceputuri si inova, in adevaratul sens al cuvantului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *