Acasa » Stiri » Era si timpul: Cadillac ATS iese la rampa

Era si timpul: Cadillac ATS iese la rampa

Postat in 9 ianuarie 2012
/

Dupa lupte seculare care au durat cateva zeci de saptamani si in care am primit

picaturi si schite si tot soiul de randari ale unor artisti mai mult sau mai

putin obscuri, Cadillac ne-a facut marea favoare de a prezenta fotografiile

oficiale ale noului model de clasa medie, botezat ATS.

Lasand la o parte impresia de full scale assault on Germany , nu putem sa nu

observam ca americanii vor sa redevina jucatori de prima liga, cel putin la ei

acasa, lansand cate un concept sau model nou la un interval de 2-3

luni.

Noul Cadillac ATS vrea sa intre in lupta cu modelele premium din clasa medie,

dominata fara drept de apel de trio-ul german Audi, BMW si Mercedes-Benz,

acompaniati de trio-ul japonez Acura-Infiniti-Lexus.
Si, sa nu uitam succesul fenomenal inregistrat de Hyundai cu al sau

Genesis…

Revenind la oaia noastra ratacita, prea mult timp am spune noi, Cadillac

prezinta un sedan foarte bine proportionat si cu imaginea de marca foarte bine

intiparita in fiecare detaliu.

Calandrul cromat este masiv, si agresiv, dispunand de o functie automata de

inchidere, pentru a opri fluxul de aer care trece prin radiator. Adica un fel

de Danke schön BMW Efficient Dynamics…


Proportiile exterioare si designul amintesc de un CTS mai mic, dar si de rivalii germani, mai ales cand vine vorba despre consola fata scurta si de linia geamurilor laterale care amintesc, prea mult, de Mercedes-Benz Clasa C.

Daca exteriorul este foarte bine ancorat imaginea Cadillac, cand vine vorba de interior suntem aruncati in viitorul apropiat, unde se va gasi si XTS.

Sistemul multimedia CUE isi indeplineste cu usurinta datoria de majordom multimedia si ofera toate sistemele posibile de inetrconectare a tuturor device-urilor actuale, pornind de la un banal player MP3 si terminand cu Iphone sau orice alt minicomputer cu functie de telefon.

Americanii au spus adio motoarelor behemotice si au luat in serios trendul actual de downsize.
Astfel, pentru inceput, vor fi disponibile trei versiuni de motorizare, toate pe benzina.
Cel mai putin puternic motor are cilindreea de 2,5 litri, patru cilindri in linie si dezvolta 200 CP si 255 Nm.
Urmatorul la rand este tot un motor cu patru cilindri, cu cilindreea de 2 litri, dar care arunca la bataie 270 CP si 353 Nm, care credem ca va fi tentant chair si pentru europeni.

Cel mai puternic, in prima faza, va fi motelul echipat cu motorul V6 de 3,6 litri, capabil sa produca 318 CP si 362 Nm.

Toate cele trei motorizari vor putea fi cuplate fie unei cutii de viteze cu actionare manuala, die unei cutii de viteze automate, cu sase trepte.

In plus, exista poribilitatea comandarii unui sistem de tractiune integrala pentru cei mai pretentiosi.

Pentru ca americanii vor sa se bata pe bune cu germanii, au reusit sa distribuie masa proprie pe punti aproape perfect: 51% din kilograme stau pe puntea fata, in timp ce restul de 49% ating solul prin intermediul puntii spate.

Daca tot am amintit de punti trebuie sa zicem doua vorbe despre suspensiile masinii.

Puntea fata are o suspensie tip MacPherson cu pivot dublu, in timp ce puntea spate este de tip multi-link.


Daca se doreste stoarcerea ultimei picaturi de performana pe drumuri, exista optiunea pachetului sport FE3, care include o suspensie sport cu sistemul Magnetic Ride, un diferential cu alunecare limitata si sistem de franare produs de Brembo.

In plus, aceasta versiune este mai usoara, cantarind 1542 kg gratie utilizarii aluminiului pentru capota motorului, a unor panouri din fibre naturale pentru usi, precum si a unor suporturi pentru motor fabricate din magneziu.

Nu stim daca trebuie sa tragem o concluzie, dar stim atat: arata foarte bine, arata foarte bine si, nu in ultimul rand, arata foarte bine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *