Acasa » Features » Priveste cerul…

Priveste cerul…

Postat in 3 iunie 2013
/
Priveste cerul...

Priveste cerul…

” Priveste cerul…”

Acesta era mesajul scris pe un gard langa care am ales sa fac sedinta foto de noapte cu Alepse.

Mi-a ramas intiparit in creier cu insistenta unei idei fixe si am stat sa ma gandesc de atunci la identitatea artistului.

Este un mesaj intalnit peste tot, in Bucuresti. Iar asta este o trasatura pe care o imparte cu Dacia Dokker.

 

Intr-o piata dominata de dubitele frantuzesti, presarate ici-colo cu niste Fiat-uri si Opel-uri, Dacia vine sa atace un nou segment.

Acela al van-urilor multifunctionale.

Dacia Dokker ofera un interior urias, un design ce face un compromis intre estetica si costuri, si un raport calitate/pret aproape imbatabil.

Privit din exterior lasa impresia ca cei dela Dacia au taiat un Logan imediat in spatele stalpului B si au atasat partea din spate a unui VW Caddy. Sau a unui Kangoo. Dar, scopul scuza mijloacele si, in plus, am amintit si in testul cu Dacia Logan despre emularea stilului teuton. Cine cumpara un Dokker nu se uita la stil, ci apreciaza spiritul sau pratic si spatiul interior versatil.

Aspectul exterior are puternice influente germane

Aspectul exterior are puternice influente germane

Care rivalizeaza fara probleme cu cel al unor SUV-uri medii sau chiar mari, oferind dimensiuni demne de limuzinele de clasa mare si o functionalitate nemaintalnita pana acum la niciun model Dacia.

Pentru proba de drum extra-urban am ales, evident, traseul Bucuresti-Azuga, testul fiind facut cand primavara abia deschidea lenesa ochii.

Am luat una bucata prieten, aka Radu Istodor, echipamentul complet de snowboard si am purces la drum

Trebuie sa recunosc ca am fost usor intimidat de marimea masinii pentru ca nu stiam cum se va descurca motorul de 90 CP cu cel mai greu model Dacia, in special pe serpentinele drumului montan Comarnic-Azuga.

Daca se elimina emblema si marcajele marcii argesene, noul Dokker poate fi confundat usor cu orice model vestic

Daca se elimina emblema si marcajele marcii argesene, noul Dokker poate fi confundat usor cu orice model vestic

Dacia Dokker are o masa la gol de 1280 Kg! Pentru comparatie, Logan are numai 1059 kg, in timp ce Sandero Stepway inclina acul cantarului pana la 1158 Kg.

Da, Sandero Stepway este mai greu decat Logan si nici noi nu am stiut asta pana cand nu am verificat fisa tehnica.

Revenind la Dokker, nu am de gand sa fac un soi de “Saga Amurg Dacia”, chiar daca am deja trei teste la activ cu modelele produse la Mioveni.

Fotografiat langa celebra piata de flori...

Fotografiat langa celebra piata de flori…

Motorizarea este gandita in spiritul economiei de combustibil si se achita cu brio de sarcinile sale.

Nu este un sprinter, ci, mai degraba, un maratonist. Se urneste greoi, dar cand ajunge la viteza de croaziera, o face in cel mai eficient mod posibil.

Interiorul este semnificativ mai mare decat cel al Loganului sau cel al lui Sandero Stepway, si este cel mai bine adaptat unei utilizari mixte, atat in scop recreational cat si in scop comercial.

Practic, Dacia Dokker poate fi folosit de o familie care are o afacere, de orice fel, ce necesita un automobil cu un spatiu interior versatil si mare.

Sau in fata Palatului Parlamentului...

Sau in fata Palatului Parlamentului…

Interiorul dispune de o avalansa de spatii si locuri de depozitare, plasate pe bord, pe plafon, inserate in bord ori pe fetele de usi.

Piesa de rezistenta a lui Dokker o reprezinta accesul la interior, gratie usilor culisante cu care este dotat.

 

Am parcat in Centrul Vechi si am fost blocat de un nesimtit, astfel ca nu am putut deschide portierele din fata masinii. Salvarea a venit de la usa culisanta din partea stanga, care m-a ajutat sa intru fara probleme in masina.

Accesul la spatiul pentru bagaje se face prin intermeiul a doua usi batante care se deschid la un unghi larg ce permite incarcarea oricarui obiect ale carui dimensiuni sunt mai mici sau egale cu cele ale interiorului masinii.

Un alt plus al lui Dokker, mostenit de la fratii din gama, este suspensia perfect adaptata Romaniei, care nu a fost gandita pentru a ataca virajele cu viteze ridicate, ci pentru a filtra cat mai bine neregularitatile drumului.

Dokker exprima clar intentia grupului Dacia de a castiga noi segmente de piata

Dokker exprima clar intentia grupului Dacia de a castiga noi segmente de piata

Am mers pe drumuri proaste sau foarte proaste si nu am simtit nicio problema.

Doar confort si o oarecare lipsa de griji. E Dacie, ce Dumnezeu!

Nu vreau sa ridic un templu inchinat Dokker-ului, dar mi se pare cel mai bun model Dacia, dupa Sandero Stepway, fiind un soi de frate mai mare destinat familiilor cu copii sau cel putin un copil si un caine, care nu poate sta in portbagajul unui Stepway. Ma refer la caine! 🙂

 

Usile culisante sunt o premiera pentru gama Dacia

Usile culisante sunt o premiera pentru gama Dacia

Cum sta treaba cu consumul de combustibil? Motorul dCi aflat sub capota lui Dokker consuma motoria Lunea si Joia, in rest mergand pe datorie. Dupa 250 km, mai aveam o autonomie de aproximativ 800 km, asa ca am abandonat ideea unui test de anduranta.

Nu de alta, dar dupa orele de dat cu placa pe partie ma dureau cvadricepsii de parca as fi impins tone de fiare la presa din sala, oboseala instalata fiind deja alarmanta.

Atat de alarmanta incat am decis, pentru primii 50 km din drumul de intoarcere, sa ma odihnesc si sa-l las pe Radu sa conduca.

Prezenta Politiei ne face sa parem importanti

Prezenta Politiei ne face sa parem importanti

Cat am stat in dreapta, am apasat toate butoanele si am deschis tot ce se putea deschide fara folosirea unor scule speciale din curiozitate si pentru a nu atipi.

Am ascultat zgomotele, am simtit texturile si am analizat habitaclul enorm. Cred ca se poate da o petrecere in Dokker, cu un minim de efort. Tot ce trebuie este un stick cu muzica buna, ceva bautura si oameni pusi pe distractie.

In plus, fiind ud pana la piele din cauza zapezii care mi-a intrat pe sub geaca de snowboard, in timpul catorva cazaturi memorabile, am fost salvat de la o raceala epica de catre scaunele incalzite. DA! Ati citit bine, pentru ca Dacia Dokker are scaune incalzite!

Scaune incalzite!

Scaune incalzite!

Stiu ca ma mir precum un vitel la poarta noua, dar trebuie sa fiu sincer! Am inceput sa conduc pe o Dacia 1410 Break, fabricata in 1992 ale carei singure elemente de confort le reprezentau sistemul de incalzire a habitaclului si un casetofon cumparat in targul din Militari. Care a fost furat a doua zi dupa ce ne-am mutat in apartamentul in care locuim acum!!!

Asa ca nu am cum sa nu apreciez instalatia audio oferita de Dacia ca echipare de serie sau optionala. Fie ca vorbim de sistemul multimedia LG ce cuprinde si sistemul de navigatie, ori sistemul audio de pe Dokker, calitatea sunetului si volumul sunt net superioare celor instalate in versiunile de echipare medie ale multor modele cu pretentii, inclusiv germane.

Interiorul este spatios si finisat la nivelul modelelor rivale din clasa

Interiorul este spatios si finisat la nivelul modelelor rivale din clasa

Basul nu distorsioneaza decat la volum maxim, iar daca se alege muzica rock sau jazz, drumurile devin doar un pretext de evadare.

Sa fim intelesi, nu se compara cu un JBL sau Bang&Olufsen, dar se achita de datorie mai mult decat onorabil si decat m-as fi asteptat.

Vreau sa inchei cu concluzia testului, mai ales ca am experienta a trei modele Dacia conduse unul dupa altul.

Cel mai versatil model Dacia este aici!

Cel mai versatil model Dacia este aici!

Dacia Dokker este cel mai versatil model Dacia din gama actuala, fiind un concurent redutabil chiar si pentru Lodgy, datorita usilor culisante.

Pretul sau de achizitie este mai mult decat competitiv, iar performantele economice il fac un concurent redutabil. Costurile de exploatare sunt sensibil mai mici decat cele ale concurentei, fiind vorba de un produs 100% romanesc.

Astfel incat nu cred ca ma hazardez cand spun ca modelele concurente de pe piata, au deja de ce sa se teama si le asteapta vremuri si mai grele pentru ca Dacia Dokker vine calare pe cai mari.

Dacia Dokker va atinge cerul, nu se va multumi doar sa-l priveasca...

Dacia Dokker va atinge cerul, nu se va multumi doar sa-l priveasca…

 

In orice zona comerciala s-ar afla, Dokker este ca acasa

In orice zona comerciala s-ar afla, Dokker este ca acasa

Habitaclul este foarte usor de accesat si utilizat

Habitaclul este foarte usor de accesat si utilizat

 

Usile culisante sunt geniale

Usile culisante sunt geniale

Butoanele de comanda pentru geamurile electrice sunt montate pe usi

Butoanele de comanda pentru geamurile electrice sunt montate pe usi

 

Spatii de depozitare pentru toata lumea!

Spatii de depozitare pentru toata lumea!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *