Acasa » Stiri » Jaguar F-Type: nu-i spune Baby XK

Jaguar F-Type: nu-i spune Baby XK

Postat in 2 octombrie 2012
/
Comments are off for this post

Cel putin, nu o face in fata unui englez duhnind a nationalism si bere Guinness. Toata lumea stie ca F-Type este mai mic decat XK si ceva mai ieftin, dar, de dragul craniului tau, fa-i pe plac.

Vorbeste despre noul Jag ca despre un descendent al unei vechi si celebre familii de sportive pur-sange, in care, la un moment dat, s-a nascut si E-Type.

Dupa ce ai trecut puntea, poti deveni din nou sincer. Si sa recunosti, de exemplu, ca designul nu te da pe spate. O evoca el, pe alocuri, putere, precizie, dinamism si chiar senzualitate, dar, nepuricat atat de obsesiv, tot iti pune pe limba sintagma interzisa. Baby-XK.

Ne place tranzitia de la mutrita simpatica la seriozitatea lampilor stop si a evacuarii cvadruple, inlesnita de profilul suplu si curat lucrat; totusi, ne-am fi asteptat la ceva mai multa transpiratie din partea designerilor. In definitiv, prototipul C-X16 – muza lui F-Type – arata demential…

In schimb, inginerii si-au facut treaba. Arhitectura din aluminiu, extrem de usoara, este cu 30% mai rigida (in punctele-cheie) decat oricare alta dinaintea ei si, in plus, ofera un echilibru ideal al maselor. Apoi avem gama de motoare, care include un V6 de trei litri pentru versiunile F-Type si F-Type S si un V8 de cinci litri pentru F-Type V8 S. Primul este nou-nout si dezvolta, gratie supraalimentarii, 340 sau 380 CP; de cealalta parte, uzina cu opt cilindri scoate 495 CP si 625 Nm, pentru un 0-100 km/h in 4,3 secunde.

Viteza maxima este limitata electronic la 300 km/h, dar sa stii ca nici performantele modelelor de baza nu sunt de lepadat: F-Type S rezolva suta in 4,9 secunde, iar viteza maxima este de 275 km/h. Cat despre F-Type, proprietarul sau trebuie sa se multumeasca cu un 0-100 km/h in 5,1 secunde si o viteza maxima de 260 km/h. Ce tragedie…

F-Type triseaza nitel cand face vocalize (la peste 3.000 rpm, nu motorul, ci valvele montate in evacuari produc genul de murmur care dizloca vertebre), dar, nu-i asa, multi aud, putini inteleg; in schimb, nu ni se pare foarte inspirata alegerea cutiei automate in dotarea standard. Fie ea cu opt trepte si launch control (ultimul, doar pentru F-Type S). Stii tu de ce…

PS: F-Type porneste, in Marea Britanie, de la 58.500 de lire sterline. Versiunea F-Type S costa minimum 67.500 de lire, in timp ce, pentru modelul V8, trebuie sa transferi 79.950 de lire. Rezonabil…