Important la Detroit: noul Maserati Quattroporte
Initial am crezut ca este doar un facelift care sa-l faca pe Quattroporte sa semene cu un GranTurismo prelungindu-i astfel viata.
Nu a fost cazul, pentru ca italienii au lansat un model 100% nou la Detroit, aceasta fiind o mutare la care nu se astepta nimeni.
Mereu inconjurat de o aura de exotic si inconsecventa, Maserati Quattroporte se prezinta in 2013 ca un sedan de lux matur si capabil, problemele de fiabilitate si designul aproape mereu in urma concurentei fiind o chestiune ce tine de trecut.B
Iar tinta este pusa pe triumviratul german, precum si pe rivalii britanici, capabili sa-i faca fata.
Interiorul a pastrat, de la modelele anterioare, ceasul analogic montat in mijlocul consolei centrale si…cam atat!
Interiorul este acela al unui clasic in viata, cuprinzand toate elementele de lux posibile.
Luxul traditiei, prin detaliile ce amintesc de predecesorii sai, luxul materialelor, deoarece habitaclul este tapitat cu piele fina produsa de Poltrona Frau, care furnizeaza materiale si pentru restul modelelor din gama conglomeratului italian.
Interiorul este decorat cu lemn de esenta nobila, in timp ce comutatoarele au accente cromate pentru a sublinia elitismul.
Si ultimul, dar nu cel din urma, luxul tehnologiei, pentru ca noul Quattroporte vine cu tehnologii de ultima ora inglobate in sistemele uzuale.
Amintim aici capcitatea de a transforma masina intr-un hotspot wireless, instalatia audio produsa de Bowers and Wilkins, cu o putere de 1280 W(!) precum si sistemul multimedia ultramodern cu interfata tactila prin intermediul unui ecran cu diagonala de 8.4 inci.
Noul sedan italian cu tridentul lui Neptun pe calandru masoara 5262 mm lungime, 1948 mm latime si 1481 mm inaltime, in timp ce ampatamentul masoara 3171 mm, fiind mai mare decat cel al unui Mercedes-Benz Clasa S cu ampatament lung!
Practic, italienii vor sa intre, cel putin ca prestigiu perceput si performante, undeva deasupra limuzinelor germane, pozitionandu-se intre versiunile cu ampatament lung ale acestora si limuzinele de superlux britanice, precum Bentley sau Rolls-Royce.
Materialele scumpe si istoria nu sunt argumente suficiente pentru a face aceste lucruri, astfel incat italienii au adus si o platforma tehnica moderna si motorizari demne de 2013.
In echiparea de baza, daca se poate numi astfel, Maserati Quattroporte vine echipat cu un motor V6, cu cilindreea de trei litri, supraalimentat, capabil sa produca 410 CP si 550Nm.
Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 4.9 secunde, iar Quattroporte V6 va ptuea face acest lucru pana la atingerea vitezei maxime de 285 Km/h.
Cutia de viteze este una cu comanda electronica si dispune de 8 rapoarte, ajutand italianul sa se aseze la masa cu numele grele ale momentului.
Pentru cei care vor mai mult, exista versiunea V8, cu cilindreea de 3,8 litri, capabila sa produca 530 CP si 710 Nm.
Acest model accelereaza in 4,7 secunde pana la tingerea primei sute de km/h, in timp ce viteza sa maxima are valoarea de 307 km/h.
Cutia de viteze este una cu comanda electronica si dispune de 8 rapoarte si dispune de 5 programe de functionare (Auto Normal, Auto Sport, Manual Normal, Manual Sport si un program numit I.C.E.-Increased Control Efficiency), ajutand italianul sa se aseze la masa cu numele grele ale momentului.
Consumul combinat al acestui ultim motor, asa cum este prezentat pe site-ul marcii, este de numai 11,9 l/100 km cu emisii de CO2 de 278 g/km.