Uriasul coupe dezvoltat pe baza sedanului 57S avea toate calitatile pentru a-si gasi clienti chiar si in conditiile unui pret astronomic, dar, din pacate, astazi trebuie sa ne consolam cu un surogat de genul celui din imaginea alaturata.
Creatie a grupului german Xenatec – nu va uitati patrat, compania are o experienta vasta in “breasla� carosierilor – mastodontul (botezat 57S Coupe) arata, totusi, destul de bine si, foarte important pentru clienti, ofera un confort asemanator cu al masinii din care deriva (ampatamentul este identic, iar habitaclul are patru locuri veritabile).
In plus, foaia de otel din spatele farurilor ascunde acelasi teribil V12 biturbo de sase litri, 612 CP si 1.000 Nm, ce-ti va permite sa ajungi in partea cealalta a continentului mai repede decat vecinul cu Rolls Royce Phantom Coupe.
Asemanarile cu Maybach 57S se termina, insa, aici: in afara faptului ca ii lipsesc doua usi, luxosul coupe produs de Xenatec are stalpul “B� impins mai inspre posterior cu vreo 20 de cm, astfel setul de portiere ramase au capatat dimensiuni pantagruelice. Posteriorul este si el mai lat cu 20 cm, in timp ce bosajele supradimensionate pot adaposti, la cerere, roti cu jante de 21 de inch (standard, se ofera un set de roti cu jante de 20 de inch).
In sfarsit, spatele tipic de coupe este finalizat de catre o bara de protectie cu design modificat, ce inglobeaza doua evacuari duble ceva mai agresive.
La cei 650.000 de euro fara taxe, pretul de baza al unui 57S Coupe poate fi considerat oricum, numai mic nu (ca idee, cu acesti bani poti cumpara un Maybach 57S, dupa care poti folosi restul pentru a achizitiona un S 65 AMG si un ML 500); pe de alta parte, exista o serie de avantaje indiscutabile.
In primul rand, masina lui Xenatec este produsa in colaborare cu Daimler AG, astfel incat ea poate dusa la revizie in oricare dintre atelierele retelei de dealeri autorizati Maybach.
In al doilea rand, carosierul din Weinsberg ofera patru ani de garantie pentru fiecare dintre cele de 100 de unitati ale editiei limitate, de unde rezulta ca un cost de achizitie exorbitant nu va implica si cheltuieli accidentale identic dimensionate.
Iar daca asta nu e suficient, gandeste-te ca nu poti fi mai aproape de achizitia unui Exelero decat atat. Care, apropo, s-a vandut pe 8 milioane de euro…