Azi, radiografia cu roti – l-am numit aici pe Ariel Atom – se lauda cu unul dintre cele mai bune rapoarte putere/greutate din universul auto; totusi, nemtii de la Wimmer cred ca este loc si de mai bine. Si, pentru ca sunt nemti, nu s-au lasat pana cand n-au demonstrat-o.
In afara motorului, putine lucruri se puteau imbunatati, asa ca tunerul din Solingen s-a concentrat asupra propulsorului turbo de origine Honda. In mod normal, acesta dezvolta 300 CP (ceea ce, raportat la o greutate a masinii de 469 kg, se traduce printr-un raport putere/greutate de aproape 640 CP/tona); dupa interventia inginerilor germani – recte, modificarea parametrilor ECU-ului, a turbocompresorului si a pompei de combustibil, plus instalarea unei evacuari sport –, el ajunge la 340 CP, iar raportul putere/greutate la 725 CP/tona.
Cum asta inseamna ca Ariel Atom by Wimmer sta de doua ori si ceva mai bine la acest capitol decat un Ferrari 599 GTB, nu ar mai trebui sa casti ochii cat cepele cand iti voi spune ca bolidul din Somerset rezolva “suta� in doar 2,8 secunde (0-200 km/h in 7,1 secunde). Mda, si noua ne trebuie unul…