Daca tot a fost Halloween-ul, iar in Romania, sa ai un sfarsit de Octombrie fara Halloween e la fel ca un meniu McDonalds fara Coca Cola, m-am grabit sa profit de atmosfera sinistra dintr-un Bucuresti ireal de incetosat si sa ma gandesc cu ce masina as merge la petrecerea de Halloween a lui Jonathan.
Si daca ar fi sa ma costumez, ce as fi ? Inger sau Demon?
Printr-o coincidenta bizara, care a dezgropat pasiuni ingropate adanc in subconstientul meu, am ajuns sa citesc niste poezii de Eminescu si mi-am adus aminte de o poezie geniala, studiata si dezbatuta in anii de liceu.
Am eliminat conjunctia sau
din propozitie si mi-am dat seama ce vreau sa fiu: Inger si Demon.
Ceva in genul poeziei lui Eminescu, la care faceam referire mai sus, care este la fel de actuala ca acum 140 de ani, cand a fost scrisa.
Cum vrei sa fie masina ta? Un inger luminos, care te protejeaza de orice si in care plutesti ca pe un nor din Rai?
Sau un demon intunecat capabil sa devoreze asfaltul soselei si sa rescrie legile fizicii in fiecare curba atacata cu pedala la fund?
Daca nu esti genul de om care poate sa ia decizii indiferent de conditiile dificile in care se afla, raspunsul este foarte simplu si se gaseste la BMW Romania: BMW 530D Touring.
Cu doar cateva saptamani in urma am avut ocazia sa merg cu BMW 530 D sedan. O masina aproape perfecta. Spun aproape, nu din cauza ei, ci din cauza infrastructurii rutiere de cacao pe care suntem nevoiti sa o folosim zilnic pentru a ne distruge masinile putin cate putin.
Dupa ce am mers cu acel BMW, singurul regret pe care l-am avut a fost ca nu era break (Touring la BMW).
Spun break pentru ca eu am invatat sa conduc pe Dacia 1410 Break, iar masina aia asa veche cum e ea merita privilegiul de a numi toate modelele asemanatoare Break
.
Am mers atunci cu sedanul 530D pana la Brasov si retur cu Jonathan si Raluca unde am simtit nevoia unui break, desi sedanul s-a achitat de obligatiile de caraus al familiei mele.
Ei bine, soarta mi-a adus in fata acum versiunea Touring. Vorbim despre aceeasi masina, dar cu un portbagaj ceva mai mare, integrat insa perfect in linia designului exterior.
Cand privesti profilul ai impresia ca asa a pornit intregul proiect. Ca model Touring, cu un spatiu suficient pentru bagaje. Nu va inchipuiti un spatiu gen duba de marfa, dar nici mic nu e.
Volumul oficial este de 560 litri, la care nu stiu daca se adauga volumul spatiilor de depozitare de sub podeaua portbagajului. Acum chiar ai loc de caurcior, bagaje si eventual un caine. Dar nu prea mare. Cainele.
Nu stiu daca mai are sens sa vorbesc de tinuta de drum. E impecabila, iar cine a citit testul cu versiunea sedan s-a lamurit deja.
Inginerii casei bavareze au reusit, ca intotdeauna, sa faca o masina buna la toate.
Vrei confort? Nicio problema! Ampatamentul masoara 2968 mm. Adica cu vreo doua degete mai putin decat cel al lui Serie 7.
Daca locurile din spate sunt destinate copiilor, cu siguranta vor avea spatiu suficient, nu sa stea, ci sa se alerge pe acolo mai mult decat intr-o sufragerie!
||||
Vrei putere?Iar nu este nicio problema. Cei sase cilindri arunca la bataie 245 CP si un moment motor de 540 Nm aproape egal cu cel al unui Cadillac Escalade.
De la motor, sarcina e preluata de cutia de viteze robotizata cu 8 trepte care schimba treptele mai lin decat o mama care isi inveleste noaptea bebelusul dezvelit.
Dupa ce toate cifrele astea trec prin cutia de viteze, vine randul rotilor sa faca ultima conexiune si sa puna in miscare ceea ce cred eu ca este supercarul taticilor sau al mamicilor…
Suspensia controlata electronic, pentru 1093 de euro, la care se adauga si pretul sistemului de navigatie profesional, este pur si simplu scoasa din carnetul de dorinte secrete.
Am incercat o singura data sa merg pe Sport +. Mergeam cu vreo 40 de km/h cand am vazut o curba.
Drumul Taberei. Ora 22:30
Nimeni pe strada. Nici macar Aia cu Coasa.
Am zis ca asta e momentul oportun. Vad ca am loc, selectez modul Sport+, si calc pedala de acceleratie la fund in curba.
Instantaneu am inceput sa dansam. Asfaltul putin umed m-a ajutat sa fac un drift demn de The fast and the furious Tokyo Drift
…
Does this bring back memories…
Noroc ca eram singur in masina. Apoi am continuat sa merg la limita legii. (ihim… si pe strada, langa mine era Mos Craciun).
Daca ai muzica putin mai tare, nu ai nici cea mai mica idee ca esti intr-un diesel cu destinatie familiala.
Directia integrala face minuni, iar cutia de viteze este mai precisa decat un ceas elvetian.
Am un singur regret cand am gadesc la testul asta. Nu am avut ocazia sa vad cum se parcheaza singura masina.
Pentru ca la momentul testului locuiam in Cotroceni, care, din nefericire, e in jurisdictia lui dom\’ Primar care este el primar Goagal, AKA Vanjel\’, drumurile sunt maturate doar de alegeri sau cand e vreo aliniere de planete.
Asa ca sistemul de detectie a bordurii instalat pe masina nu a putut sa isi dea seama unde este bordura din cauza celori cincizeci de kile de frunze moarte cazute in ultimele 2 luni…
Dar, la ce mi-a oferit BMW cu ambele Serii 5, ii cred pe cuvant si promit ca data viitoare voi testa cum se cuvine fiecare sistem instalat la bord.
Ar mai fi o observatie aici. Chiar am simtit lipsa sistemului HUD, care este o bijuterie cand conduci noaptea si pe care il consider mai folositor decat alte gadgeturi gen Night Vision.
Ca tot am adus vorba de noapte, ma intorc la povestile de speriat copii de Halloween.
||||
In timp ce conduceam (alergam) masina prin oras si ma gandeam la Halloween mi-a venit ideea. Ce as vrea sa fiu?
Si cum toata lumea stie ca orice barbat se identifica cu masina pe care o conduce, mi-am pus intrebarea: ce masina vreau?
Una de drift care sa imi zdruncine rinichii?
Sau un break de familie in care incap toate cele necesare unei calatorii?
Ma gandesc la momentele cand trebuie sa iei scutece, tigrisorul preferat fara care nu putem dormi, scaun de copil, carucior si daca nu v-ati dat seama, nici macar nu am ajuns la partea cu bagajele…
Bavarezii mi-au dat o mana de ajutor si aici, iar cele doua masini s-au metamorfozat in forma celui mai frumos break pe care l-am vazut in ultimii 20 de ani.
Dupa cateva moment de profunda gandire si meditatie la volan, vad un dovleac ranjind la mine si puteam sa jur ca daca ma dadeam jos din masina si ma duceam langa el, incepea sa vorbeasca. Freak…
Deja atmosfera asta de Halloween incepe sa se joace cu mintea mea… De la Eminescu trec in La Tiganci
de Mircea Eliade, iar asta nu e bine, mai ales ca nenea Gavrilescu a cam dat coltu\’!
A doua zi iau masina la birou. I-o dau soferului sa faca o tura.
Nenea Vidu e tatic in ale soferiei. Ultima masina a lui a fost Mercedes-Benz clasa E. Conduce orice are roti si e mega fan Mercedes, iar acum e usor nemultumit pentru ca ala micu\’ al lui tocmai si-a luat un BMW 320D.
Se intoarce cu toate standardele daramate. La fel ca mine dupa primul test.
Apoi i-o dau o tura lui Dan Man. El are Range Rover Vogue cu motor V8, pe benzina :D, asa ca e greu de convins.
Dupa ce da o tura imi da cheia/brelocul/whatever si zambeste: da tati, asta e masina!
.
Care e concluzia de aici?
Eu cred ca BMW a facut Seria 5 cu un singur scop. , iar eu cred ca i-a reusit trucul asta.
O spun mai ales cand am stat 20 minute cu masina parcata langa noul Mercedes-Benz Clasa E T-model, care, si sper sa ma insel aici, desi nu prea am cum, e departe de tot de modelul bavarez.
Evident, fanii stelei cu trei colturi ma vor injura non-stop.
Vezi cazul Cristi. Eu zic ca BMW rulz!
Ce zice el? Toata masina asta (BMW 530 D Touring, asta daca nu v-ati dat seama) nu ajunge nici macar la degetul mic, nu al lui Clasa E,ci al unu stop de Clasa E!
.
E parerea lui si i-o respect. Dar nu sunt de acord.
Eu cred ca cel mai bun slogan pentru BMW 530D Touring e Trick or Treats!
.
Adica ori dai bani, suficient de multi, ca sa iti iei un BMW 530D Touring, pe care merita sa pui si niste echipamente aflate in lista optionalelor, ori iti iei altceva care te va face sa te simti de parca iti iei oua stricate in cap de fiecare data cand treci pe langa noua creatie a bavarezilor!