Asa a fost numit pe loc de noi, baietii de la i-Car.
Cum sa-i spunem altfel?
Arata ca un Passat, merge ca un Passat si costa aproape cat un Passat.
Dar este Peugeot. Iar asta e un lucru bun. Iar dupa ce am condus masina am inteles cum sta treaba, si ca de fapt nu are nicio legatura cu fau-ve-ul… E altceva.
Vorbim de Peugeot 508.
Am mers atat cu versiunea diesel, cat si cu cea de 1.6 litri turbo, care papa benzina…
Sa incep cu inceputul.
Ce este 508 pentru noi? Urmasul lui 407? Raspunsul este Da. Dar este si altceva in plus.
Pentru ca Peugeot 508 il inlocuieste si pe 607, model care a fost fabricat timp de 12 ani!
Prea mult pentru vremurile in care traim…
Prin aceasta mutare, francezii i-au copiat pe nemtii din Volksburg si al lor Passat, care joaca in segmentul superior al clasei medii si in cel inferior al clasei mari. Si pe cei de la Ford, care au facut noul Mondeo in asa fel incat sa suplineasca disparitia lui Scorpio.
Dimensiunile exterioare stau marturie: 4792 mm lungime, 1853 mm latime si 1456 mm inaltime, in timp ce ampatamentul masoara 2817 mm.
Suficient cat sa stai ca un executiv pe bancheta din spate. Adica director, pentru cine s-a mirat la propozitia anterioara.
Privit din exterior, noul leu francez se prezinta ca o evolutie fireasca a lui 407, de la care a pastrat calandrul asemanator unei guri de rechin, precum si linia laterala.
Mai mult, portbagajul se dechide la fel, apasand butonul mascat in interiorul cifrei 0 din 507.
Profilul este un amestec de 407 si 607, avand o forma de coupe alungit.
Desi este un model dinamic, Peugeot fiind implicat puternic in motorsport, iar performanta de acest an de la Cursa de 24 de ore de la Le Mans spune tot, designul sau induce ideea de limuzina cu sofer.
Consolele sunt lungi, prea lungi pentru o masina sportiva care trebuie sa aiba rotile montate cat mai aproape de colturile caroseriei, iar acest lucru se simte. Dar nu atat de mult incat sa spunem ca nu este un model cu un comportament dinamic foarte bine.
Din contra.
Peugeot 507 sta mai bine pe drum decat multi rivali directi.Unii chiar din Germania!
La acest lucru contribuie din plin suspensia cu trunghiuri suprapuse, care este o solutie luata direct de pe circuitele de curse auto. Aceasta suspensie se regaseste la ambele punti si este fabricata din aliaje usoare, car econtribuie la reducerea masei totale.
Am remarcat lampile stop care au LED-uri, in timp ce pentru faruri se folosesc LED-uri pentru pozitii, in functie de versiunea de echipare.
||||
Interiorul este tipic nemtesc, cu o organizare riguroasa a comenzilor, totul fiind delimitat eficient.
Singurul detaliu frantuzesc il reprezinta forma butoanelor de pe blocurile de comanda.
In partea superioara a plansei de bord gasim un display LCD de mare rezolutie (sau doar un afisaj monocrom pentru versiunile inferioare de echipare) sub acesta aflandu-se comenzile sistemului audio.
In partea inferioara a cosolei centrale se afla pozitionate comenzile sistemului de climatizare automat cu doua zone.
Pentru versiunile superioare de echipare, precum cea condusa, exista si modulul de comada inteligenta de la Peugeot, asemanator cu MMI-ul Audi. In versiunile de echipare inferioara, acest modul de comanda este inlocuit cu un mic spatiu de depozitare.
Volanul are mau multe butoane pe el decat un elicopter militar, dar toate aceste butoane sunt pozitionate ergonomic si pot fi folosite foarte usor.
In plus, chiar fac viata la bord mult mai usor, in special la drumurile lungi.
Scaunele sunt foarte bine profilate, insa sunt montate prea sus. Oricat as fi vrut sa las scaunul doferului in jos, tot nu am reusit sa obtin o pozitie de condus dorita de mine. As fi vrut sa ma scufund pana la linia parbrizului si sa am senzatia de condus dintr-un BMW, pentru ca Peugeot 508 chiar stie sa se dea pe sosea…
A trebuit sa ma multumesc cu o pozitie de condus inalta, care ofera o vizibilitate excelenta, dar tot lasa impresia de monovolum. Sau de break inalt. Oricum, nu lasa impresia de automobil sportiv, asa cum este acesta perceput in general.
DAR!
Pentru ca exista un DAR. Peugeot 508 are suporturi pentru pahare in bord!!!
Ce imi spune asta, dupa experienta C5? Ca Peugeot 508 se adreseaza oamenilor dinamici care mai beau din cand in cand o doza de taur rosu sau cafea la drum si nu au rabdare sa stea tot timpul in bistro sau cafenea…
Odata pornit motorul diesel, am inceput sa simt vibratia specifica consumatorilor de motorina si am plecat la drum.
Nu am ce sa comentez deoarece am spus tot ce era de spus despre acest motor cand am mers cu Citroen C5.
Pe scurt?
Consuma motorina din doua in doua zile, are un moment motor mai mare decat un V6 pe benzina de 3 litri si merita fiecare banut.
Nu gasesc o exprimare potrivita vizavi de consumul de motorina. Cum sa ma gandesc altfel la un motor care a consumat 1/8 din rezervor, mergand in oras 100% din timp, intr-un trafic infernal, iar computerul de bord imi arata ca pot ajunge fara probleme pana in Sighetul Marmatiei?
Este un motor extraordinar de economic, pentru puterea oferita, dar este un pic prea zgomotos. Parca nu era asa zgomotos sub capota lui C5…
Cireasa de pe tort a venit de la motorul 1.6 THP. Aici lucrurile schimba total situatia.
Pentru ca masina de test era dotata cu aproape toate optiunile disponibile in catalogul producatorului francez.
Am avut sistem de navigatie cu display de inalta rezolutie si cu controller gen MMI, montat pe consola centrala, head up display si alte delicatese demne de 2011.
In partea stanga a volanului se afla comenzile pentru pozitionarea imaginii pe HUD, intr-un sertaras rabatabil ce aduce aminte de Lexus.
Ca un plus de rafinament si o trimitere, totodata, la Porsche si Bentley, pornirea motorului se face apasand un buton Start/Stop montat in partea stanga a volanului…
Abundeta de crom de pe caroserie si emblema redesenata, precum si sublinierea numelui Peugeot de pe calandru, ne arata ca francezii sunt pusi pe fapte mari si demne de mentionat.
Revenind la motor, partea si mai misto este ca si motorul de 1.6 litri pe benzina, consuma combustibil tot din doua in doua zile, dar e altceva. Cu totul si cu totul altceva…
Este mult mai silentios si mai rafinat, iar raspunsul sau este mult mai prompt la fiecare apasare a pedalei de acceleratie.
Accelerarea se face liniar pana la atingerea zonei rosii a turometrului, iar reprizele nu tradeaza supraalimentarea cu turbina.
||||
Instalatia audio citeste foarte bine orice format iar muzica poate fi redata si de pe un stick USB.
Bancheta din spate este confortabila pentru un om inalt, dar spatiul pentru cap este limitat.
Protbagajul?
Suficient pentru a inghiti toate bagajele unei familii normale care pleaca o saptamana la munte cu bagaje, carucior si pat mobil pentru copilul de 2 ani. In plus, la nevoie, se poate plia bancheta din spate pentru a suplimenta spatiul destinat bagajelor, desi nu prea cred ca va fi cazul.
Suspensia este confortabila, desi are o setare sportiva, si filtreaza decent denivelarile mari, si foarte bine pe cele mici si frecvente, desi nu cred ca bucsele vor fi prea rezistente in orasul nostru scump si drag. Bucuresti adica.
Sunt multe de spus despre 508. Chiar mai multe decat ne-am fi asteptat de la un succesor al lui 407.
Este un candidat ideal pentru flotele marilor companii care cauta o masina pentru managerii sai, dar si o solutie foarte buna pentru utilizatorul individual care vrea o masina frantuzeasca dar care sa aiba o aura teutona in jurul ei.
Cred ca este, in momentul de fata, cel mai bun sedan frantuzesc de clasa medie si poate sta fara nicio problema langa orice rival german, italian sau scandinav, daca tinem cont de faptul ca Citroen C5 este pe ultima suta de metri.