Acasa » Features » Spatiul, ultima frontiera a confortului

Spatiul, ultima frontiera a confortului

Postat in 17 august 2012
/
Comments are off for this post

Inainte sa credeti ca am devenit trekist, va anunt ca sunt
fan Star Trek inca din copilarie.

Dar acum fac referire la Citroën C5 Tourer, care nu putea
decat sa-mi placa, la fel cum mi-a placut si sedanul testat
anul trecut.

Actualul Citroën C5 Tourer vine cu un design imbunatatit per
ansamblu si adaptat unei clientele care apreciaza mai mult
confortul si nonconformismul, decat spatiul disponibil, care,

din fericire, este peste media clasei… medii.

Vechiul Citroën C5 avea un portbagaj gigantic ce putea
rivaliza fara scrupule un van urban, putand inghiti lejer
chiar si un frigider!

Acel spatiu interior avea un pret: designul caroseriei semana

cu… habar nu am ce, dar cu siguranta era departe de a fi
frumos ori elegant.
Lucrurile s-au schimbat, iar actualul Citroën C5 Tourer vine
cu o alura de limuzina rasata, cu accente cromate si linii
armonios trasate, a carei prezenta nu surprinde nicaieri, fie

ca vorbim de un parc pentru copii ori de Opera Romana.
Si, pentru a exemplifica acest lucru chiar am dus masina

intr-un parc pentru copii si la Opera Romana pentru a ne

convinge mai intai noi de acest lucru!
Spatiile vitrate sunt dinemnsionate in stilul break-urilor
nemtesti, iar proportiile generale pastreaza aspectul
elegant.

Modelul testat are motorul 2.0 HDi care este pur si simplu…

minunat.
163 CP pusi pe strada cu ajutorul unei curbe de putere
aproape perfect gandite, sunt suficienti pentru un
comportament rutier mai mult decat decent.

Pe autostrada ruleaza precum un iaht pe apele linistite ale
unui golf ascuns de lume, interiorul fiind perfect protejat
de orice imperfectiune a drumului, gratie suspensiei
Hydractive H3+.

Revenind la motor, acesta pune in miscare, aparent, fara
efort masa automobilului, indiferent de nivelul de
incarcare.

Reprizele sunt foarte bune, iar daca la volan se afla un
sofer experimentat care stie sa sincronizeze viteza de
deplasare cu treptele de viteza, depasirile se fac fara nicio

emotie.

Personal prefer croazierele rutiere lungi, asa ca rar
depasesc 100-120 km/h pe autostrada, timp in care ma deplasez

pe banda 1.

Las banda 2 libera pentru cei care au stalpi cu numele lor
scrise pe ei si nu vor sa intarzie la intalnire…

Cutia de viteze automata este o placere si nu mi-a dat nicio
clipa vreo senzatie de ezitare sau lipsa de rafinament.

Schimbarea treptelor se face lin si natural, singurul lucru
de comentat aici fiind modul de actionare, oarecum depasit in

2012: desi are o husa din piele, levierul schimbatorului de
viteze se actioneaza ca la Lexus sau Mercedes-Benz-urile de
acum 15 ani, intr-un fel de scara…


Multi spun ca as fi putut juca cu succes intr-o reeditare a
celebrului Driving Miss Daisy , dar cei care au mers
cu mine, mai ales cand aveam chef sa alerg pe serpentine,
stiu ca nu asta e ideea unui test-drive si, din acest motiv,
ma intreaba ce stare de spirit am cand plec spre
Brasov.

Nu de alta, dar cativa din ei erau cat pe ce sa rupa manerele

usilor, avand mainile albe de la inclestare… 😀

Revenind la C5 Tourer, am plecat la 00:30 spre Mamaia cu
Bogdan si altii, ajungand acolo pe la 4 dimineata.
Drumul nu a fost greu, dar am mers incet si am stat la
palavre, inclusiv cu o oprire pe drum sa bem o cafea si sa
mancam ceva toti, subsemnatul fiind foarte obosit.
Si satul de condus, asa ca a doua jumatate a drumului am
petrecut-o semiadormit pe bancheta din spate unde aveam
suporturi pentru pahare!

Am apucat sa prindem rasaritul de soare pe plaja din Mamaia,
doar ca acesta ne-a jucat fente ascunzandu-se in spatele unui

nor, iar asta ne-a stricat fengshuiu\’
A urmat cazarea, micul dejun, cateva cafele tari si m-am
apucat de treaba, adica de condus.

Nu are sens sa va spun pe unde am ajuns, dar este suficient
sa va spun ca am ajuns acasa duminica seara, iar odometrul
amrca 1200 km parcursi, din care mai bine de 800 au fost
contorizati doar in Judetul Constanta!

Am mers pe toate drumurile posibile, cu exceptia celor
forestiere, pentru ca, deh, nu avem paduri pe acolo.


Pe macadam am dat nota 20 din 10 suspensiei. Nu am simitit
NIMIC, atata vreme cat ne deplasam cu o viteza de aproximativ

30 km/h la deplasarea pe drumuri neamenajate.

Au fost momente in care am ridicat suspensia in pozitia
maxima, iar C5 Tourer arata ca un mini-suv/crossover.

Am ajuns pana la granita cu Bulgaria, nu cea din vama, si am
apreciat sistemul de navigatie care ne-a scos din situatii
delicate cand eram aproape rataciti pe ulitele unor sate
uitate de timp…

Vor fi carcotasi care vor aminti de oscilatiile longitudinale

si transversale ale caroseriei, cand are pozitia de
confort.

Acesta este un pret de platiti pentru deplasarea preacum
intr-o perna de puf, iar daca se cere o suspensie rigida,
atunci trebuie daor aleasa pozitia sport, iar acolo cu
siguranta se va simti orice fir de praf peste care trec
rotile!
Tot cu aceasta ocazie, datorita temperaturii exterioare ce
depasea lejer 35 de grade Celsius la umbra, am apreciat
sistemul de climatizare automata care s-a achitat de sarcini
fara repros.

Un alt element de interior care contribuie la confortul
absolut al lui C5 este reprezentat de perechea de scaune
pentru sofer si pasagerul din dreapta, care sunt unele dintre

cele mai confortabile scaune in care am avut ocazia sa
stau.
Singurele scaune, fotolii mai bine zis, mai confortabile sunt

cele multicontur din limuzinele premium, care adapteaza
pernele la morfologia ocupantului.

Am si un fel de critica, care este mai mult o parere
personala. Si singura cu tenta negativa din tot testul.
Consola centrala este neinspirata, in lipsa unui termen care
sa nu-i dea in cap.

Prea multe butoane, orientarea la 90 de grade este foarte
nefericita, iar pozitionarea butoanelor necesita multa
atentie.

Compenseaza prin tehnologia din spatele butoanelor, in
special cea folostia pentru instalatia audio care reda foarte

bine orice gen de muzica, de la Jazz la hip-hop sau
dubstep.
Din pacate, nu putine au fost cazurile cand am vrut sa dau
volumul mai tare folosind consola centrala si m-am trezit
cautand un alt post de radio, cand ascultam asa ceva.

Evident, vor fi carcotasi care imi vor recomanda comenzile de

pe volan.


Au fost folosite, evident, dar trebuia mentionat acest
aspect.
,br>
Sunt multe de spus, ca la orice automobil, dar evit o
prezentare exhaustiva sau prea tehnica, pentru ca nu asta e
ideea la i-Car .
Vreau sa va spun parerea mea despre acest break, in calitate
de tata, barbat de 32 de ani, inginer auto si pasionat de
automobil.


Este perfect pentru orice familie, sau persoana care are
nevoie de spatiu destinat bagajelor.

Fie ca vorbim aici despre carucioare, troller-e, biciclete,
cart-uri sau orice altceva indispensabil pentru un concediu
sau un stil de viata activ in natura.
Este evident ca intervine problema gusturilor, a emblemelor
de pe calandru, a subiectivismului fiecarui client, a
provenientei masinii in sine, dar, daca renuntati la
prejudecati, si vreit sa fiti un pic mai boemi, chiar in
lumea de azi plina de gri-uri si probleme, va recomand un C5
Tourer.
Chiar daca este gri (Mativoire, daca nu ma insel). 🙂