Acasa » Features » Jucarie pentru oameni mari

Jucarie pentru oameni mari

Postat in 3 septembrie 2012
/
Comments are off for this post

Asta este noul Smart.
Nu are rost sa o dam cotita si sa ne impopotonam cu citate

din mapele de presa ale producatorului.

Smart ForTwo este o jucarie pentru oamenii mari cu o situatie

financiara peste medie pentru ca altfel nu s-ar justifica

pretul de achizitie demn de o compacta fabricata la

Volksburg.

Am avut la dispozitie un cabriolet lung cat o imbratisare

mare si la fel de lat.


Am privit reticent mica jucarie in parcarea celor de la

Mercedes-Benz din spatele complexului Romexpo, dar nu mi-am

putut ascunde nerabdarea.
Am sarit la volan, am cuplat contactul situat intre scaune si

i-am dat bice.

Totul a inceput repede si s-a terminat brusc. Ma refer la

entuziasm.

Fiind soare afara am decapotat mica citadina sau micul

citadin, depinde de gustul fiecaruia, si mi-am dat seama ca

nu vad absolut nimic in ecranul sistemului

multimedia.

Prin nimic ma refer la… nimic!

Am pus un CD audio si am inceput sa ma distrez. Ce poti face

altceva cu o jucarie? Fie ea si de aproape o tona?

Motorul urca frumos in ture si nu lasa niciun fel de

interpretare asupra originii sale nobile.
Zumzetul este placut si nu deranjeaza in niciun moment,

indiferent de pozitia acoperisului textil.

Singurul calcai al lui Ahile este cutia de viteze.

Indiferent daca este comutata in modul Automat sau

se foloseste comanda manuala pentru schimbarea treptelor,

cutia de viteze de pe modelul testat se comporta cel putin

ciudat.
Practic, in momentul schimbarii intr-o treapta superioara,

dupa o ezitare deranjant de lunga, simteam cum se franeaza

masina!
Micul Smart dadea in nas la fiecare astfel de

schimbare a treptelor de viteza. Am crezut ca schimba prea

devreme, astfel ca am comuntat pe comanda manuala si am

accelerat pana cand am crezut ca sunt undeva in zona rosie si

am schimbat din treapta a 2-a in cea de-a 3-a.

Acelasi rezultat si franarea observata anterior!
Nu inteleg de ce si sper sa fie doar urmarea unor abuzuri si

nicidecum comportamentul uzual.

Am rezistat descoperit pret de vreo doua ceasuri pana cand am

inceput sa simt caldura soarelui direct in creier.

Am acoperit masinuta, am pornit instalatia de conditionare a

aerului si m-am bucurat de restul testului.
L-am luat pe Alepse (www.alepse.com) si am inceput sa radem

ca doi copii care au furat masina nepotrivita…
Descrierea este inutila, dar va spun ca eram doi oameni MARI

intr-o masina mica si am avut loc!

Magna cum laudae Smart!
Ce am apreciat la mica citadina a fost portbagajul care

permite transportul unor bagaje uzuale cand vorbim despre

deplasarile urbane, chiar si cu acoperisul pliat!

In cazul meu a fost vorba despre geanta de antrenament,

careia i s-a alaturat ghiozdanul cu aparatura foto al lui

Alepse, precum si trepiedul.


Comportamentul dinamic este aproape perfect in ciuda

aparentei de automobil prea inalt.

Il salveaza raportul lungime/latime care permite manevre de

evitare chiar si la 70 km/h fara nicio problema!
Am reusit sa crosetez traficul din Bucuresti la

orice ora, iar parcarile au devenit niste glume

simpatice.
Am parcat ORIUNDE AM VRUT, in conditii legale, evident.
Consumul de combustibil este irelevant, situandu-se intre

mic si ridicol de mic .
Nu am iesit din oras decat pentru un scurt test de viteza si

nu am fost dezamagit, ci doar intimidat de niste TIR-uri care

mi-au lasat impresia ca ma vor trage dupa ele pana la

Timisoara doar cu ajutorul turbulentelor aerodinamice…
Ultima de pe lista este instalatia audio care mi-a facut

sederea placuta la volan pe tot parcursul testului si care

s-a achitat cu brio de reproducerea oricarui stil

muzical.

As fi apreciat mai mult bass si poate un nivel mai ridicat,

dar nu ma pot plange.
Concluzia mea? Daca ai bani si ai nevoie de o masina de oras,

sigura ca un Clasa S, dar manevrabil precum un scuter, Smart

Fortwo este the next best thing .