Asta este noul Smart.
Nu are rost sa o dam cotita si sa ne impopotonam cu citate
din mapele de presa ale producatorului.
Smart ForTwo este o jucarie pentru oamenii mari cu o situatie
financiara peste medie pentru ca altfel nu s-ar justifica
pretul de achizitie demn de o compacta fabricata la
Volksburg.
Am avut la dispozitie un cabriolet lung cat o imbratisare
mare si la fel de lat.
Am privit reticent mica jucarie in parcarea celor de la
Mercedes-Benz din spatele complexului Romexpo, dar nu mi-am
putut ascunde nerabdarea.
Am sarit la volan, am cuplat contactul situat intre scaune si
i-am dat bice.
Totul a inceput repede si s-a terminat brusc. Ma refer la
entuziasm.
Fiind soare afara am decapotat mica citadina sau micul
citadin, depinde de gustul fiecaruia, si mi-am dat seama ca
nu vad absolut nimic in ecranul sistemului
multimedia.
Prin nimic ma refer la… nimic!
Am pus un CD audio si am inceput sa ma distrez. Ce poti face
altceva cu o jucarie? Fie ea si de aproape o tona?
Motorul urca frumos in ture si nu lasa niciun fel de
interpretare asupra originii sale nobile.
Zumzetul este placut si nu deranjeaza in niciun moment,
indiferent de pozitia acoperisului textil.
Singurul calcai al lui Ahile
este cutia de viteze.
Indiferent daca este comutata in modul Automat
sau
se foloseste comanda manuala pentru schimbarea treptelor,
cutia de viteze de pe modelul testat se comporta cel putin
ciudat.
Practic, in momentul schimbarii intr-o treapta superioara,
dupa o ezitare deranjant de lunga, simteam cum se franeaza
masina!
Micul Smart dadea in nas
la fiecare astfel de
schimbare a treptelor de viteza. Am crezut ca schimba prea
devreme, astfel ca am comuntat pe comanda manuala si am
accelerat pana cand am crezut ca sunt undeva in zona rosie si
am schimbat din treapta a 2-a in cea de-a 3-a.
Acelasi rezultat si franarea observata anterior!
Nu inteleg de ce si sper sa fie doar urmarea unor abuzuri si
nicidecum comportamentul uzual.
Am rezistat descoperit pret de vreo doua ceasuri pana cand am
inceput sa simt caldura soarelui direct in creier.
Am acoperit masinuta, am pornit instalatia de conditionare a
aerului si m-am bucurat de restul testului.
L-am luat pe Alepse (www.alepse.com) si am inceput sa radem
ca doi copii care au furat masina nepotrivita…
Descrierea este inutila, dar va spun ca eram doi oameni MARI
intr-o masina mica si am avut loc!
Magna cum laudae Smart!
Ce am apreciat la mica citadina a fost portbagajul care
permite transportul unor bagaje uzuale cand vorbim despre
deplasarile urbane, chiar si cu acoperisul pliat!
In cazul meu a fost vorba despre geanta de antrenament,
careia i s-a alaturat ghiozdanul cu aparatura foto al lui
Alepse, precum si trepiedul.
Comportamentul dinamic este aproape perfect in ciuda
aparentei de automobil prea inalt.
Il salveaza raportul lungime/latime care permite manevre de
evitare chiar si la 70 km/h fara nicio problema!
Am reusit sa crosetez
traficul din Bucuresti la
orice ora, iar parcarile au devenit niste glume
simpatice.
Am parcat ORIUNDE AM VRUT, in conditii legale, evident.
Consumul de combustibil este irelevant, situandu-se intre
mic si ridicol de mic
.
Nu am iesit din oras decat pentru un scurt test de viteza si
nu am fost dezamagit, ci doar intimidat de niste TIR-uri care
mi-au lasat impresia ca ma vor trage dupa ele pana la
Timisoara doar cu ajutorul turbulentelor aerodinamice…
Ultima de pe lista este instalatia audio care mi-a facut
sederea placuta la volan pe tot parcursul testului si care
s-a achitat cu brio de reproducerea oricarui stil
muzical.
As fi apreciat mai mult bass si poate un nivel mai ridicat,
dar nu ma pot plange.
Concluzia mea? Daca ai bani si ai nevoie de o masina de oras,
sigura ca un Clasa S, dar manevrabil precum un scuter, Smart
Fortwo este the next best thing
.