Acasa » Features » Forme si lumini

Forme si lumini

Postat in 28 ianuarie 2013
/
Comments are off for this post

Peugeot 308 a trecut printr-un recent face-

lift menit sa-i improspateze aerul exterior,

precum si cateva detalii de interior ce nu

au facut altceva decat sa-l aduca in

prezentul continuu.
Nu am avut ocazia sa merg cu versiunea

initiala, dar am avut mai multe zile sa merg

cu Peugeot RCZ, afland astfel cateva lucruri

despre platforma lui 308.

Forma exterioara este o evolutie a celei lui

307, cu detalii accentuate la nou l model

pentru a-i sublinia aspectul sportiv.

Forma laterala pare mai putin masiva, iar

muchiile laterale accentueaza o

sportivitatea automobilelor cu leul pe

calandru.

Peugeot a atins un prag de maturitate destul de greu de atins in ziua de azi, iar designul sau a devenit unitar in intreaga sa gama. Caroseriile sunt rezultate din amestecul inteligent al bio-design-ului cu parti de edge-design si elemente de art-deco.

Testul s-a desfasurat in preajma

sarbatorilor de iarna si am profitat de

ocazie pentru a face o sedinta foto de

noapte.

In primul rand pentru ca orasul era pustiu

si, in al doilea rand, pentru ca Peugeot-ul

308 pe care l-am avut la test avea un superb

plafon panoramic care face toti banii.

Ultima data cand am avut o masina cu plafon

panoramic la test am impresioat absolut

toata audienta feminina intalnita…

Este extraordinara senzatia de a merge pe

ploaie cu plafonul descoperit…sau sa stai

noaptea si sa privesti stelele prin plafon,

cu scaunele lasate pe spate…
Ca la 19 ani!


Inainte de sedinta foto, insa, am plecat cu masina intr-o clipa direct la munte.
Cap-compas: Valea Prahovei.
In ziua aceea, la 6 dimineata mi-am dat seama ca Peugeot 308 este, pur si simplu, excelent!
De ce, se vor intreba, pe buna dreptate, multi.

Pai am reusit sa incarcam masina cu 4 persoane, doi barbati si doua femei, 3 snowboarduri, patru perechi de bootsi, bagaje si un bax cu 24 de doze de True Energy Drink!
Desi drumul era aproape inghetat, jantele incaltate cu anvelope de iarna nu au avut nici cea mai mica problema cu aderenta si cu mentinerea traiectoriei, in special pe serpentine, in timp ce, pe drum drept, motorul s-a achitat cu brio de sarcini.

Inca de cand a aparut, am fost un mare admirator al propulsorului diesel cu patru cilindri al PSA.

Cel care echipa modelul testat avea cilindreea de 1,6 litri, fiind capabil sa produca 110 CP si 285 Nm folosind motorina supraalimentata.
Cei mai bine produsi 110 CP din clasa compacta testati demine vreodata!

Curba de moment este extremd e bine gandita, acest model fiind capabil sa ruleze cu treapta 1 la turatia de mers in gol, fara sa se opreasca motorul!
Elasticitatea acestui motor este, intr-adevar, remarcabila.

Apoi vine consumul de carburant, cu sistemul Start/Stop dezactivat,e vident, pentru ca ma enerveaza.

In oras am inregistrat un consum de 5,5 l/100 km, in timp ce, in regim extraurban, la rularea cu masina plina si 120 km/h, pe autostrada A3, am inregistrat…3,8 l/100 km.

Un calcul simplu mi-a aratat ca Peugeot 308 1.6 Hdi poate parcurge, intr-un ritm mai mult decat decent, peste 1500 km cu un singur plin de carburant!!!
Pe serpentinele de pe DN1, sistemul de directie s-a dovedit a fi foarte prompt si a transmis un feedback mai mult decat corect, in ceea ce priveste traiectoria si starea drumului, suspensia fiind setata pentru un confort..sportiv, daca pot sa spun asa ceva.

Un avantaj l-a cosntituit si incarcarea masinii care a dus la o apasare suficienta pe roti.
Forma de hatchback dezavantajeaza aceste modele, in general, in special pe autostrada, unde se descarca puntea spate din cauza vortexurilor de aer cauzate de scurgerea acestuia pe plafon la viteze ridicate.

Asa ca, intreb si eu acum: cum sa nu-l iubesti?!

Lasand partea economica de-o parte, vreau sa spun cateva vorbe despre interior.

Scaunele sunt perfecte, pentru o masina din clasa compacta si pentru un om de statura mea, respectiv 187 cm si 98 kg.

Suportul lateral este superior mediei clasei, in timp ce dimensionarea habitaclului permite acomodarea a patru adulti inalti, inclusiv pe locurile din spatele soferului.

Singura problema este pentru cei cu coafuri ciudate pentru ca risca sa atinga plafonul inclinat in spate.

Postuld e conducere este foarte bine dimensionat si proiectat, ergonomia fiind exemplara.
Iluminarea instrumentelor pe timp de noapte, inclusiv a butoanelor, este placuta si calda si, mai ales, odihnitoare la drum lung, iar acesta este un detaliu important pentru cineva ca mine care face testele in special noaptea.

Singurele critici, desi este prea dur cuvantul, pot fi aduse butoanelor ce comanda sistemul audio, care puteau fi putin mai mari.
O problema, reala, o am cu telecomanda acestui sistem, montata pe coloana volanului.

Desi am testat aproape intreaga gama Peugeot, imi este, pur si simplu, imposibil sa ma obisnuiesc cu ea…

Instalatia audio, insa, s-a achitat cu brio de sarcini si ne-a ajutat sa ascultam muzica din taote mediile posibile, de la radio, la CD, Mp3player sau direct din telefon via Bluetooth.

Prea multe nu ar mai fi de spus despre Peugeot 308 pentru ca risc sa transform un test intr-o saga.

Concluzia mea este ca Peugeot 308 este un automobil de clasa compacta foarte bun, cu o calitate interioara apropiata de Volkswagen Golf, cu un habitaclu interior mai mult decat suficient si un tren de rulare performant si economic.
De fapt, cred ca este cel mai economic model compact disponibil in segmentul sau de piata, cu un avantaj major, din punctul meu de vedere.
Caroseria si designul sau interior il departajeaza clar de automobilele-uniforma printr-un joc subtil de forme si culori care-l face mult mai atragator.
Si, de ce nu, mai bun.

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed