Acasa » Stiri » Spirra, primul supercar coreean, este gata de lansare

Spirra, primul supercar coreean, este gata de lansare

Postat in 15 iunie 2010
/
Comments are off for this post

Industria auto coreeana a evoluat atat de mult in ultimele doua decenii, incat deseori ne intrebam daca, nu cumva, in tara tandemului Hyundai-KIA timpul curge altfel.

Ca sa iti faci o idee vizavi de aceasta evolutie la warp 2, trebuie doar sa pui, unul langa celalalt, un Hyundai Equus din 2010 si un Hyundai Accent de prin ’95; totusi, pentru o lamurire deplina, iti recomandam sa citesti ce avem de spus despre viitorul Spirra.

Produs al celor de la Oullim Motors (fosta Proto Motors), bolidul cu motor central din imagini este chiar atat de rapid pe cat pare si, foarte important, se afla pe ultima suta de metri inainte de lansarea oficiala.

Asadar, nu este un concept-car aparut in virtutea principiului “Putem, dar nu vrem� si nici un exercitiu de design initiat de vreun student plictisit; mai mult – cu exceptia versiunii de baza, animata de un motor V6 Hyundai de 2,7 litri ce “poate� numai 173 CP si 245 Nm, toate celelalte variante ale lui Spirra pot fi considerate, fara probleme, masini sport cu acte in regula.

Spre exemplu, in cazul urmatoarei trepte de putere, stacheta urca – gratie instalarii unui turbocompresor de dimensiuni mici – pana la 325 CP si 471 Nm – cifre superioare unui Porsche Cayman S. Urca inca un “etaj� si, multumita supraalimentarii agregatului V6 cu un turbocompresor de dimensiuni mai mari, te vei putea bate de la egal la egal cu un Porsche Carrera S: puterea maxima ajunge la minimum 395 de cai si maximum 414 cai, in timp ce cuplul inregistreaza un salt consistent pana la valoarea de 490 Nm.

Toate bune si frumoase, dar intre o masina sport si un supercar exista o oarescare diferenta. Asiaticii stiu prea bine asta si, tocmai de aceea, au hotarat sa creeze un top model dotat cu doua turbocompresoare, ce dezvolta pana la 500 CP si 539 Nm.

Rezultatul? Masina cu sasiu tubular si caroserie din fibra de carbon ajunge la 100 km/h in numai 3,5 secunde si, intr-un final, la o viteza maxima de 310 km/h. Altceva decat Getz-ul din garajul tau, nu?