Comercializarea masinii va incepe in luna septembrie pe piata germana dar, pana atunci, ai de vizionat primele imagini oficiale si… de facut o serie de calcule.
Noul VW Caddy va avea un pret de start ceva mai mic decat al modelului actual, versiunea de transport marfa urmand a “pleca� de la 13.595 de euro fara taxe; asadar, o prima veste buna pentru mica ta afacere, mai ales daca aceasta are nevoie de un upgrade la nivel logistic. Din fericire, lucrurile nu se opresc aici, fiindca avem de-a face cu unul din acele cazuri in care primesti mai mult pentru mai putini bani.
Spre exemplu, noul Caddy este primul model din clasa sa care ofera standard sistemul de control al stabilitatii pentru oricare dintre versiuni, iar daca aruncam un ochi peste rubrica rezervata transmisiilor, constatam ca este si singurul ce va oferi clientilor posibilitatea de a opta pentru o cutie DSG cu sase sau sapte rapoarte.
Dar sa nu pierdem din vedere esentialul: Caddy este, in primul rand, o utilitara, iar o asemenea masina trebuie sa “stie� sa care. Nici o problema: chiar si in versiunea cu ampatament scurt, van-ul ofera un portbagaj de 3.030 de litri; intre timp, Caddy Maxi se lauda cu un spatiu de incarcare de 3.880 de litri, ce poate creste pana la 4,7 metri cubi cu ajutorul pachetului Flexi-Seat Plus.
Apropo de scaune: pentru prima data, micul van VW beneficiaza de o bancheta spate amovibila, masina putand fi transformata intr-un vehicul de marfa in doi timpi si trei miscari.
Cea mai mica dintre utilitarele producatorului din Wolfsburg va avea o paleta de motorizari formata din sase versiuni – doua pe benzina si patru diesel. In gama celor pe benzina, rolul de entry-level va fi jucat de catre un TSI de 1,2 litri si 86 CP, a carui principala calitate este consumul mic de combustibil. De fapt, ambele motoare sunt campioane la acest capitol, varianta de 105 CP a aceluiasi propulsor multumindu-se, in medie, cu doar 6,6 litri/100 km (cu 21% mai putin decat vechea unitate de 1,6 litri).
Cine doreste insa costuri si mai mici per kilometru fara a apela la un “fumegator�, se poate orienta catre motorul EcoFuel de doi litri si 109 CP, consumator de gaz natural.
In sectorul diesel dam peste binecunoscutele agregate TDI (de 75, 102, 110 si 140 CP), dintre care ne atrage atentia in mod deosebit noul BlueMotion. Acesta are 102 CP, o cilindree de 1,6 litri si, judecand dupa aparente, un set de performante decente, insa adevarata arma de convingere in masa este consumul mediu de 4,9 litri/100 km.
Asadar, noul Caddy Bluemotion poate parcuge 1.176 km cu un singur plin, calatorie de-a lungul careia proprietarul va plati doar 6,35 de euro la fiecare 100 km (calculul are la baza pretul motorinei din Germania).
Interesant este faptul ca inclusiv dieselul de 75 CP poate fi echipat, optional, cu tehnologiile incluse in pachetul BlueMotion, insa ceva ne spune ca nu este tocmai potrivit daca te gandesti sa-ti deschizi o companie de livrari rapide.