Acasa » Stiri » Nava-amiral Cadillac: informatii noi

Nava-amiral Cadillac: informatii noi

Postat in 11 august 2010
/
Comments are off for this post

Marca de lux a grupului GM se chinuie sa lanseze un concurent pentru Mercedes S-Klasse si BMW Serie 7 inca de pe vremea monumentalului Sixteen – conceptul cu motor V16 de 13,6 litri si 1.000 CP prezentat de americani in 2003.

Sigur, ultimii doi ani au fost atat de sumbri pentru “The General�, incat sefii sai numai la masini de lux nu s-au gandit; acum insa, urgia pare sa fi trecut, iar vremea pentru un nou “Standard al lumii� a sosit.

Treaba este atat de serioasa, incat insusi marele sef Ed Whitacre a autorizat proiectul al carui rezultat final il vom afla undeva in 2014. Pana atunci, Mercedes ne va face cunostinta cu un nou S-Klasse, BMW isi va revizui complet cel mai scump model din gama, iar Audi va incerca sa tina pasul prin recent lansatul A8. Practic, timp suficient pentru staff-ul lui Cadillac sa studieze miscarile adversarilor si sa propuna un model competitiv, poate ceva mai interesant decat prototipul XTS Platinum (acesta va face si el parte din nomenclatorul Cadillac, insa va fi pozitionat sub viitorul varf de gama).

La ce ar trebui sa ne asteptam? Greu de spus. Majoritatea specialistilor pariaza pe o silueta similara cu cea a lui Sixteen, botul lung si spatele scurt favorizand mai degraba dinamismul decat opulenta. Mai mult, designul ar trebui sa inglobeze toate trasaturile curentului “Art & Science�, dar si o serie de linii “indulcite�, care sa imprime masinii atat de importanta nota de eleganta.

Si mai complicata este problema arhitecturii tehnice. Actualmente, se pariaza indeosebi pe o versiune alungita a binecunoscutei Sigma (utlilizata azi de CTS), insa nu este exclus ca, in eventualitatea unei situatii financiare fericite, GM sa propuna o platforma cu totul noua. Pe aceasta, yankeii ar putea monta mai multe motoare V6 si V8, dar si propulsii hibride superioare celor din zilele noastre (in patru ani, tehnologia pot evolua enorm).

La fel de important este si faptul ca noul “flaghsipâ€? Cadillac nu va avea tractiune fata, tractiunea spate si cea integrala fiind privite de General Motors drept unicele solutii demne de o limuzina de lux. Subscriem…