Micul producator din Norfolk va prezenta in cadrul evenimentului nu mai putin de patru modele noi, doua dintre ele urmand, fie doar si prin nume, sa accelereze pulsul oricarui entuziast: Esprit si Seven.
Asadar, vom face cunostinta cu urmasii a doua dintre cele mai cunoscute si apreciate masini create vreodata de Lotus, dar si cu doua proiecte complet inedite, dezvoltate pe baza sasiului modular aratat de insulari la Geneva. Pana azi, respectiva arhitectura a deservit la fabricarea lui Evora si a conceptului Proton, insa, acum, ea va face parte si din ansamblul constructiv a doua vehicule cu propulsie hibrida.
Deocamdata nu se stie sigur ce versiuni de caroserie vor fi propuse de Lotus, insa majoritatea specialistilor pariaza pe dezvelirea unui coupe clasic (cu posibilitatea de transformare in cabrio) si a unui coupe cu patru usi (in genul lui Porsche Panamera).
Vizitatorii standului Lotus din capitala Frantei vor fi insa mult mai interesati de modul in care discipolii lui Colin Chapman au rezolvat problema adaptarii lui Esprit si Seven la rigorile secolului 21. Despre primul, numai de bine: ultimele zvonuri dau aproape sigura prezenta unui motor V8 (daca nu chiar V10), ce va pune in miscare un sasiu confectionat din fibra de carbon (este posibil totusi ca produsul final sa renunte la carbon in favoarea aluminiului, din cauza costurilor).
Despre Seven, bine si nu prea: desi va avea la baza o reteta constructiva asemanatoare originalului, gurile rele au imprastiat deja zvonul potrivit caruia masina va fi mult mai grea. In plus, ea va avea un pret pe masura unei legende reinviate – circa 100.000 de –, astfel ne asteptam la o groaza de fani si putini clienti. Rau pentru afaceri…