Asa se face ca, in Coreea si Statele Unite, Hyundai uimeste cu limuzine precum Genesis si Equus, in timp ce, in Europa, se pregateste sa faca zile fripte unor modele ca Opel Meriva, Citroen C3 Picasso si Renault Grand Modus.
OK, inainte de a face el asta, KIA a fost prima cu Venga – masina care, de altfel, “doneaza� platforma tehnica iminentului ix20. Totusi, mititelul lui Hyundai va avea atuurile sale (inclusiv) in duelul cu ruda sa, arborand acelasi look incisiv ca si SUV-ul ix35.
Dinamismul nu va fi totusi, principala calitate a lui ix20, masina de numai patru metri lungime urmand a impresiona cu spatialitatea habitaclului (cinci persoane vor putea lua loc la bordul sau) si multitudinea de dotari standard (aerul conditionat, airbag-urile laterale si de tip cortina, ESP-ul, sistemul Stop/Start so conectivitatea Bluetooth nu vor trebui platite).
Hyundai ix20 va fi comercializat in Europa la scurt timp dupa incheierea evenimentului parizian, clientii urmand a alege unul dintre cele doua motoare pe benzina (de 1,4 litri si 90 CP sau 1,6 litri si 127 CP) sau diesel-ul cu insusiri similare celui mic pe benzina.
Avand in vedere consumul mediu al ultimului – 4,3 litri/100 km, cel mai bun din clasa potrivit oficialilor Hyundai –, e clar cine este favorit in cursa vanzarilor…