Ei bine, situatia s-a rasucit ieri cu 180 de grade, dupa ce englezii au dat publicitatii primele imagini ale unui coupe hibrid de senzatie. Numele sau – Elite.
Nu este pentru prima data cand Lotus utilizeaza acest nume pentru a-si boteza creatiile: in 1957, compania britanica lansa un coupe Elite revolutionar, ce cantarea doar 503 kg gratie caroseriei din fibra de sticla si motorului de numai 1,2 litri cilindree.
Versiunea de curse a acestei masini a castigat nu mai putin de sase titluri la Le Mans (in clasa ei, bineinteles), insa succesul primului Elite nu a mai fost repetat de succesorul din 1974. Si asta in ciuda faptului ca masina respecta reteta de success a modelului precedent, constructia din otel si fibra de sticla pastrand greutatea vehiculului sub 1.000 kg (975 kg mai précis, urnite din loc de catre un motor de doi litri si 145 CP).
Ei bine, in ceea ce-l priveste pe al treilea Elite, Lotus a decis sa schimbe foaia. Coupe-ul 2+2 de 4,6 m lungime, 1,9 m latime si 1,32 m inaltime va avea, dupa standardele actuale, o masa proprie destul de redusa (1.650 kg); totusi, cel mai important atu al sau nu va fi greutatea mica, ci puterea imensa a propulsorului.
620 CP si 720 Nm sunt asteptati din partea V8-ului de cinci litri (cel mai probabil, de origine Lexus), cifre pe care nici macar viitorul Esprit nu le va putea afisa. Noul Elite va accelera de la 0 la 100 km/h in aproximativ 3,5-3,7 secunde, cateva zeci de secunde mai tarziu urmand a fi atinsa si viteza maxima de 315 km/h.
Din punct de vedere tehnologic, masina promite sa se ridice la nivelul celor mai avansate supercar-uri ale lui 2014 (Elite se va lansa in primavara acelui an), o mentiune speciala meritand versiunea… hibrida. Aceasta va avea o cutie de viteze cu motoare electrice integrate in constructie si un sistem KERS dezvoltat de Lotus, gratie carora nivelul de CO2 eliberat in atmosfera la fiecare kilometru nu va depasi 215 g/km (cam cat un BMW 335i).
Si pentru ca nici un plan de lansare a unei noi masini nu poate considerat serios fara stabilirea unui pret de baza, baietii din Hethel s-au dat peste cap si au hotarat, cu aprope patru ani inainte de lansare, cat vor cere pe cea mai ieftina versiune a lui Elite: 115.000 de lire sterline, cu tot cu TVA. Chilipir curat…