Mai ales daca ea se refera la motorul boxer de doi litri, originea atator succese inregistrate de Subaru in Campionatul Mondial de Raliuri.
Fara sa mai lungim vorba, te informam ca japonezii au luat decizia de a inlocui respectivul agregat cu o noua unitate, care, in ciuda aceleiasi capacitati cilindrice, dezvolta un cuplu superior si are un consum mediu mai mic. Fata de vechiul propulsor, care avea o cursa a pistoanelor inferioara alezajului cilindrilor (92×75 mm), noul boxer are dimensiunile inversate (84 x 90 mm), favorizand dezvoltarea unui cuplu mai mare cu 5 Nm (196 Nm in loc de 191 Nm).
La fel de important este si faptul ca noul motor beneficiaza de o combustie ameliorata si, in consecinta, inregistreaza o reducere a consumului de benzina cu circa 10 procente; asadar, un Impreza 2.0 se va multimi, teoretic, cu 0,8 litri mai putin combustibil la fiecare 100 km parcursi.
OK, poate ca nu este foarte mult, dar hei – nu de asta ti-ai luat Subaru, nu?