Ultima versiune a acestui foileton are in prim-plan o noua generatie a platformei tehnice Zeta, ce va suferi suficiente mutatii pentru a fi folosita si de alte modele GM.
Ce inseamna “alte modele GM�? Ei bine, potrivit “zvonistilor� de serviciu – i-am numit aici pe cei de la Motor Trend –, cele doua versiuni ale arhitecturii (cu ampatament scurt sau lung) vor fi folosite atat de Cadillac, cat si de Chevrolet, Buick, Buick China si chiar Holden. Daca de la Holden trebuie sa ne asteptam, ca de obicei, la o serie de sedan-uri mai salbatice decat o noapte in jungla (la urma-urmei, Zeta va ramane o platforma tehnica cu tractiune spate), marea surpriza va veni de la Chevrolet, care o va folosi la constructia unui… Camaro cu patru usi! Asteapta-te la un design bombastic si la preturi similare cu ale unui sedan “mediu� european.
Sa revenim insa la “oaia� noastra, adica la masina care, teoretic, ar trebui sa aminteasca macar in parte de vremurile in care Cadillac era supranumit “Standardul Lumii�. Ea va fi construita, bineinteles, pe baza versiunii lungi a platformei Zeta, urmand a avea un pret demn de clasa de lux (se anticipeaza un “scor� de 125.000-140.000 de $). Pare mult pentru o americana, insa nu si pentru o masina care se va bate de la egal la egal cu Bentley si Rolls-Royce.
Ai citit bine: viitoarea nava-amiral Cadillac nu va intra in concurenta directa cu Mercedes S-Klasse sau BMW Serie 7, ci cu limuzinele din zona “lux si ceva in plus� (cel mai probabil, cu Bentley Continental Flying Spur si Rolls Royce Ghost). Pentru S-Klasse & Co., marca infiintata de Henry Leland va pregati un alt model, ce se va incadra in gama intre “SuperCaddy� si XTS.
In sfarsit, viitoarea generatie CTS va mai creste si ea un pic pentru a patrunde complet pe teritoriul lui Serie 5, toate cele patru modele urmand a definitiva oferta lui Cadillac in materie de sedan-uri pana in 2014.