La Paris, producatorul din Sant Agata a dezvaluit uluitorul concept Sesto Elemento, un supecar creat pentru a sublinia un singurul lucru: posteritatea apartine fibrei din carbon.
Priveste bine conglomeratul de triunghiuri si prisme ales pentru a juca rolul caroseriei, apoi mai arunca un ochi, avand grija la “dedesubturi�: nu cumva sa ratezi vreo piesa confectionata prin alt procedeu decat prin comasarea a miliarde de atomi de carbon. Nu de alta, dar nu sunt foarte multe in structura lui Sesto Elemento (care a primit acest nume – in traducere, Al Saselea Element – deoarece, in tabelul lui Mendeleev, carbonul are numarul atomic 6). Ai motorul, majoritatea componentelor sale, anumite parti constitutive ale suspensiilor, o mana de suruburi si… cam atat.
Restul este o oda inchinata suprafetelor din CFRP (Carbon Fiber Reinforced Polymer), decupate astfel incat sa alcatuiasca panourile de caroserie, consola centrala, scaunele, jantele, discurile de frana si esapamentul (acestea sunt “aliate� cu material ceramic pentru a rezista la temperaturi foarte ridicate), basculele si chiar elicea motorului.
Rezultatul? O greutate totala de numai 999 kg, cu peste 340 kg mai mica decat cea a lui Gallardo LP 570-4 Superleggera! Asta in conditiile in care, sub capota, V10-le de 5,2 litri dezvolta mai multi cai decat pe cea mai usoara dintre versiunile lui Gallardo.
Nu sunt cu mult mai numerosi, herghelia fiind suplimentata cu doar 10 cabaline; totusi, cele 570 de capete rezultate sunt suficient de multe pentru a fi martorii unui raport kg/CP de numai 1,75. Acceleratiile lui Sesto Senso sunt, prin urmare, naucitoare, sprintul pana la 100 km/h durand numai 2,5 secunde; intre timp, viteza maxima, desi inferioara multor hypercar-uri, nu este nici pe departe una de lepadat: 350 km/h.
Evident, Lamborghini nu are nici o intentie de a produce conceptul in serie (fie ea si limitata), dar, daca ai drum zilele astea pe la Paris, trebuie sa retii doua lucruri din experienta intalnirii cu Sesto Senso: 1) Viitoarele modele ale fabricantului italian vor ingloba mult mai multe elemente din fibra de carbon si 2) din acest moment, ii poti atribui lui Lamborghini titlul de “Mare maestru al fibrei de carbon�.
La un moment dat, trebuia sa vina si clipa asta…