Ei spun ca este cel de-al saptelea Passat, dar, in realitate, este vorba de un facelift menit sa alinieze designul masinii la noul curent estetic al companiei. Astfel, avem de-a face cu o parte frontala a la Phaeton, unde farurile asimetrice si calandrul in forma de “V� au fost inlocuite de doua blocuri optice dreptunghiulare si o grila de radiator mult mai putin prezenta la nivel vizual.
Una peste alta, bifam o maturizare binevenita, chiar daca posteriorul a mers atat de mult pe linia discretiei, incat a picat cu totul in anonimat.
Sigur, nu e mai putin adevarat ca germanii nu mizeaza atat pe cartea stilului, cat o fac pe cea a tehnologiei. Iar “noul� Passat, slava Domnului, nu duce lipsa de jucarele atractive. De la sisteme de siguranta precum cel de depistare a oboselii soferului sau cel de franare automata (la viteze de pana la 30 km/h) si pana la delicatese dinamice precum diferentialul electronic XDS (“import� de la Golf GTI), sedanul de clasa medie Volkswagen le cam are pe toate.
Si, pentru ca nemtii au fost dintotdeauna buni la motoare, gama viitorului adversar al lui Mondeo & Co. se dovedeste a fi deosebit de consistenta in acest sens, posibilitatile de configurare la nivelul grupului motopropulsor fiind, la propriu, obositor de multe.
Volkswagen nu a precizat cate transmisii va pune la dispozitie, insa stim ca vor exista 10 motoare cu puteri cuprinse intre 105 CP (diesel de 1,6 litri, consum mediu 4,2 litri/100 km) si 300 CP (V6 de 3,6 litri, prea multi litri/100 km). Gata, suficient…