Tocmai de aceea, numarul trei din Detroit a prezentat la Paris o adevarata armada de modele Jeep revizuite, ale caror principale atuuri sunt noile motoare diesel.
“Batranul� Wrangler, spre exemplu, ofera de azi inainte un nou turbodiesel de 2,8 litri care, impreuna cu tehnologia Stop/Start, aduce un minus de 13% in ceea ce priveste consumul de combustibil si de 14% in ceea ce priveste emisiile de noxe.
Pe de alta parte, cei 200 CP ai agregatului sunt cu 13 mai multi decat aduna vechiul propulsor, in timp ce cuplul, in cazul echiparii masinii cu transmisia manuala, este si el superior cu 10 Nm (410 Nm in loc de 400). Ba mai mult: cine va opta pentru noua transmisie automata cu cinci trepte, se va bucura de un moment maxim de 460 Nm, disponibil intre 1.600 si 2,600 rpm.
Acelasi consumator de motorina va fi disponibil de azi inainte si pe Cherokee, care, pe langa motor, pluseaza cu un interior in culori noi, un sistem multimedia ameliorat in privinta functionalitatii si o editie speciala botezata Jet, menita sa atraga amatorii de SUV-uri premimum (interior cu volan si scaune tapisate in piele, zdranganele cromate la exterior, sistem audio de terminat vecinii – stii povestea).
In sfarsit, mezinii Patriot si Compass aduc in prim plan un nou turbodiesel de 2,2 litri, ce vine sa inlocuiasca vechiul agregat de origine Volkswagen. Acesta dezvolta 163 CP si 320 Nm intre 1.400 si 3.600 rpm (vechiul “doi-zero� producea 140 CP si 310 Nm intre 1.750 si 2.500 rpm), insa este suficient de economic – 6,6 litri/100 km, mai exact – pentru a asigura o autonomie de 786 km.
Nu vom incheia totusi inainte de a aduce aminte tuturor amatorilor de SUV-uri “full-size� (in acceptiunea europeana, bineinteles) ca la Paris si-a facut debutul si versiunea europeana a lui Grand Cherokee. Designul reusit, platforma tehnica a viitorului Mercedes ML, talentul de catarator si saltul urias facut de Jeep in privinta calitatii fabricatiei sunt principalele atuuri ale americanului, care se anunta, inca de pe-acum, revelatia segmentului sau.