Masina este destul de scumpa (pret de baza in Romania: 51.600 de euro fara TVA), o buna parte din consumatori fiind nevoiti sa renunte la ea in favoarea unui tot-teren compact. Ei bine, BMW va indrepta aceasta “eroare� in 2014, cand ne va prezenta noul X4.
Masina va fi construita in uzina americana de la Spartanburg si, precum fratele sau mai mare, va avea un plafon plonjat catre posterior si o gama de motoare puternice; totusi, spre deosebire de X6, X4 nu va costa mai mult decat un combi premium. BMW isi pune mari sperante in noul Sport Utility, pe care-l vede un adevarat hit pe piata din SUA: nu mai putin de 90.000 de unitati vor fi asamblate anual, capacitatea totala a unitatii producatoare urmand a creste la aproximativ 240.000 de masini pe an.
Principalul adversar al lui X4 este considerat Porsche Cajun, oficialii bavarezi declarand ca SUV-ul din Zuffenhausen ii motiveaza in vederea dezvoltarii unui produs cat mai competitiv. Si, judecand dupa datele preliminare, “Baby X6� va fi o masina greu de batut: gama de motoare va include excelentele agregate BMW cu patru si sase cilindri (pe benzina ori diesel), clientii vor putea opta inclusiv pentru ultima generatie de transmisii (alaturi de cea manuala cu sase trepte, va fi oferita atat una cu sapte trepte si dublu-ambreiaj, cat si una automata cu opt rapoarte), in timp ce sistemul xDrive, oferit standard, va face echipa cu un tren de rulare mai sportiv decat al fratelui de platforma X3, astfel incat sa rezulte o dinamica demna de renumele logo-ului alb-albastru.
Cireasa pe tortul lui X4 va fi asezata de catre versiunea M, care va avea sub capota un “sase-n-line� biturbo cu cel putin 350 CP (transmisia va fi asigurata de catre o cutie de viteze cu sapte trepte si dublu-ambreiaj). X4 vs Cajun – pregateste-te pentru un nou face-off de zile mari…