Acasa » Stiri » Grupul FIAT va fi mai bogat cu doua SUV-uri; in rolul donatorului de platforma, noul Grand Cherokee

Grupul FIAT va fi mai bogat cu doua SUV-uri; in rolul donatorului de platforma, noul Grand Cherokee

Postat in 9 noiembrie 2010
/
Comments are off for this post

Daca exista ceva care sa lipseasca din bogatul nomenclator al torinezilor, acela este un SUV. Sau doua.

Nu cu mult timp in urma, umbla vorba ca atat Alfa Romeo, cat si Maserati isi vor completa oferta cu modele Sport Utility; ei bine, acum avem certitudinea ca ambele marci sunt pe cale sa intre pe teritoriul lui Porsche Cayenne & Co.

La o adica, era si timpul ca asemenea lansari sa aiba loc, avand in vedere ca FIAT detine 20% dintr-un concern foarte familiarizat cu piata modelelor tot-teren. Chrysler are nu mai putin de noua modele 4×4 in oferta (fara a mai pune la socoteala si uriasii paletei Ram), printre care si vedeta incontestabila a ultimului val de produse, Jeep Grand Cherokee.

Construit pe o platforma tehnica puternic inrudita cu cea a viitorului Mercedes M-Klasse, noul Grand Cherokee e suficient de modern pentru a se bate de la egal la egal cu cele mai bune SUV-uri europene si japoneze; in consecinta, e suficient de evoluat pentru a se „transforma� intr-un soft-roader demn de pedigree-ul logo-ului Maserati sau Alfa Romeo.

Deocamdata nu se stie exact cum va proceda FIAT pentru ca cele doua SUV-uri sa nu-si fure unul, altuia clientii, insa specialistii se asteapta la o strategie similara celei abordate in cazul Porsche Cayenne/VW Touareg. Cu alte cuvinte, daca tot-terenul Alfa Romeo va incerca sa tulbure apele unor modele premium precum BMW X5, Audi Q7, Mercedes ML, Range Rover Sport sau, bineinteles, VW Touareg, „fratele� Maserati va incerca sa-i convinga pe cei care, azi, considera achizitionarea unui SUV high-end ultraperformant, gen Porsche Cayenne Turbo, BMW X5 M, Mercedes ML 63 AMG sau Range Rover Supercharged.

Tocmai de aceea, „cataratorul� Alfa va propune o gama de motorizari cu solutii turbodiesel si cel mult un V6 pe benzina (foarte probabil, Pentastarul de 3,6 litri si 280 CP de pe Grand Cherokee), in timp ce reprezentantul Tridentului va avea sub capota puternicul V8 de 4,7 litri de pe GranTurismo si Quattroporte.

Sergio Marchionne, presedintele FIAT, nu a mentionat ce salon auto va avea onoarea sa gazduiasca debutul oficial al celor doua masini, insa a tinut sa precizeze ca ele vor fi produse la uzina Jefferson North din Detroit in urmatoarele 12 pana la 18 luni. Asadar, ai putintica rabdare…