Intreaba orice pilot, fie el profesionist sau amator, ce si-ar dori de la masina lui si, in marea majoritate a cazurilor, vei primi acelasi raspuns: mai multi cai putere, mai putina greutate. Ei bine, exact asta au facut inginerii lui Porsche cu Cayman R – i-au injectat cateva cabaline in plus (10, ca sa fim exacti) si l-au pus sa se imbrace cu “haine� mai usoare, fara buzunare pentru chestii inutile (gratie indepartarii aerului conditionat si sistemului audio, precum si montarii unor portiere din aluminiu si a unor scaune cu elemente din fibra de carbon, Cayman R are cu 55 kg mai putin decat versiunea clasica).
In plus, i-au coborat suspensiile cu 20 mm pentru a-i imbunatati stabilitatea in viraje si i-au dotat puntea spate cu un diferential cu patinare limitata, pentru a-i permite sa-si dea in petec la petrecerile drifter-ilor.
In restul timpului, Cayman R poate alege oricare doua semafoare pentru a se distra cu masinile sport entry-level, mai ales daca agregatul boxer de 3,4 litri si 330 CP face echipa cu transmisia PDK si pachetul Sport Chrono: astfel dotat, coupe-ul “face suta� in 4,4 secunde, cu 0,3 secunde mai repede decat varianta cu cutie manuala. Iar daca va prinde o linie dreapta neteda ca oglinda, cu atat mai bine: intr-un final, va “zbura� cu 280 km/h.
Totul e ca omul din spatele volanului sa nu uite ca acest Cayman de 66.300 de $ nu se piloteaza, ehem, singur…