Acasa » Stiri » L.A. 2010: Mercedes a prezentat noul CLS63 AMG

L.A. 2010: Mercedes a prezentat noul CLS63 AMG

Postat in 18 noiembrie 2010
/
Comments are off for this post

Nu te lasa pacalit de cifra “63�: sub capota acestui musculos coupe cu patru usi nu se afla senzationalul V8 aspirat de 6,2 litri, ci un V8 biturbo de “numai� 5,5 litri.

Inainte sa-ncepi a injura, insa, asculta ce are de “spus� inima de metal a celei mai rapide versiuni CLS…

In ciuda sound-ului superb si a elasticitatii foarte bune, vechiul motor AMG a fost deseori criticat din cauza cuplului relativ mic (dupa standardele Mercedes, bineinteles) si a consumului infiorator de mare; ca atare, producatorul din Stuttgart a luat decizia sa-l inlocuiasca cu un V8 supraalimentat de dimensiuni mai mici, sensibil mai eficient si mai viguros.

In versiunea “standard�, noul propulsor – cunoscut sub numele de cod M157 – dezvolta 518 CP si nu mai putin de 700 Nm, cu 70 Nm mai mult decat originalul “63 AMG�; opteaza insa pentru pachetul “Performance� si germanii vor obliga turbocompresoarele sa puna si mai multa presiune pe cilindrii (18,8 psi in loc de 14,5 psi), pistoanele lucrand “overtime� pentru a timite catre roti 550 CP si 800 Nm.

Asadar, cel putin pe hartie, totul suna atat de bine incat sa te faca sa uiti epoca marelui “Sase-Doi�; exista totusi o vorba veche: “Practica ne omoara�. Nu e cazul sa te-ngrijorezi: noul CLS63 AMG este cu cateva sutimi de secunda mai rapid pana la 100 km/h fata de predecesorul sau (4,4 secunde pentru varianta standard, 4,3 secunde pentru cea dotata cu pachetul “Performance, 4,5 secunde pentru vechiul CLS63 AMG) si, in plus, este mult mai economic (in ambele versiuni, noua vedeta a gamei CLS consuma, in medie, 12,7 litri/100 km, pe cand fosta masina inghitea 14,7 litri/100 km). OK, uita ultima comparatie: in definitiv, n-ar trebui sa te intereseze apetitul unei asemenea masini…

Ce ar trebui sa te intereseze este aspectul ei. Care, asa dupa cum se poate vedea si in imaginile de mai jos, este ilegal de reusit. In versiunile “normale�, noul CLS fascineaza cu un mix de eleganta si dinamism rar intalnit in peisajul actual al industriei auto; dupa tratamentul AMG, insa, devine la fel de ispititor ca Michele Rodriguez in rol de “bad-girl�. Iar pentru asta trebuie sa multumesti jantelor de 19 inch, ecartamentului fata marit cu 20 mm, suspensiei coborate si kit-ului aerodinamic.

Sau, de ce nu, poti scrie o epistola de recunostinta celor din Affalterbach…