Acasa » Stiri » Audi RS3 Sportback: informatii si foto oficiale

Audi RS3 Sportback: informatii si foto oficiale

Postat in 22 noiembrie 2010
/
Comments are off for this post

Craciunul inca nu a venit, dar Audi are cadoul perfect pentru beizadelele consumatoare de senzatii tari: noul RS3 Sporback, unul dintre cele mai “hot� hatch-uri de pe piata.

Animat de motorul turbo regasit si sub capota lui TT-RS, modelul compact din Ingolstadt se lauda cu performante de Porsche Carrera S la jumatate din pretul acestuia.

OK, daca e genul care vede jumatatea goala a paharului – recte, faptul ca, la 49.000 de euro, RS3 Sportback costa dublu fata de majoritatea hatch-urilor sportive –, s-ar putea ca tati sa strambe din nas; in acest caz, trebuie sa construiesti o pledoarie convingatoare. Si ai putea incepe cu cel mai evident lucru: polivalenta de exceptie a rachetei germane, capabila, atunci cand nu rezolva suta in 4,6 secunde (un Carrera S sprinteaza pana la 100 km/h in 4,7 secunde), sa transporte cinci oameni cu tot cu bagaje.

Inclusiv consumul (teoretic) de combustibil se pozitioneaza la cote mai mult decat rezonabile: agregatul turbo de 2,5 litri, 340 CP si 450 Nm se multumeste, in medie, cu doar 9,1 litri de benzina la 100 km.

Cel putin doua elemente sunt responsabile de aceasta performanta: masa relativ mica a masinii (1.575 kg) si cutia de viteze cu sapte trepte si dublu ambreiaj, a carei ultim raport este suficient de “lung� incat sa favorizeze un apetit anorexic. Noi stim insa ce-ti umbla prin cap cand spui “masina usoara�: sport extrem.

In mare, nu gresesti: de indata ce “batranul� s-a dat batut si cadoul a fost livrat, vei avea ocazia sa intri in contact cu singurul Audi care poate juca, depotriva, rolul familiei Telcu si pe cel al familiei Manson. Si, ca nu cumva sa crezi ca tot ce-au facut nemtii a fost sa instaleze un agregat dement si o cutie smechera, iata si o mica lista cu restul ingredientelor ce alcatuiesc acest preparat foarte piperat: garda la sol cu 25 de mm mai mica, rotile cu jante de 19 inch, sistemul de franare cu discuri de marimea unui blat de pizza (370 mm in fata, 310 mm in spate) si nelipsitul kit aerodinamic.

Acum, te lasam sa-ti imaginezi cum e sa te scufunzi in scaunele sport tapitate cu piele Nappa si sa strangi in mana volanul cu baza tesita…