Conglomeratul din Wolfsburg vrea sa atinga acest obiectiv pana la finele lui 2018, cand, la nivelul tuturor diviziilor, vanzarile de masini noi ar putea ajunge la 10 milioane de unitati anual.
10 milioane de autoturisme nu au reusit sa vanda nici General Motors, nici Toyota, desi ambele au avut toate panzele sus cand economia era ca o mare linistita; acum, in plin taifun, Volkswagen va cheltui peste 50 miliarde de euro pentru a deveni cel mai prolific nume din industria auto. Dintre acestea, 27,7 miliarde sunt pentru modernizarea si extinderea nomenclatorului la nivel de grup, o focusare deosebita urmand a primi integrarea noilor modele (fie ele proaspat aparute in peisaj sau ultime incarnari ale unui nume mai vechi).
Germanii vor investi masiv si in cresterea calitatii produselor, oficialii din Wolfsburg mentionand modenizari importante la nivelul tuturor atelierelor de vopsitorie, sectiilor de fabricare a componentelor de caroserie si unitatilor de asamblare. Apropo de fabrici si uzine, numarul unu european va termina anul acesta inca doua unitati de productie in China, ridicand totalul din aceasta tara la 11; cu acestea, Volkswagen completeaza o investitie de 6 miliarde de euro in Tara Marelui Zid, menita sa dubleze productia de masini in numai patru ani (de la 1,5 la 3 milioane de vehicule anual).
In partea cealalta a lumii, la Chattanooga, Tennesse, gigantul european va inalta o noua fabrica pentru construirea unui sedan dedicat pietei din SUA, in timp ce in Rusia va cheltui alte sume importante pentru extinderea capacitatii de productie. Potrivit estimarilor conducerii, concernul va vinde in 2010 aproape 8 milioane de autoturisme, cu doar 2 milioane mai putine decat obiectivul final. Asadar, sa nu te miri daca-l vor atinge mai devreme…