Dupa ce, in ultima vreme, am aflat despre planurile italienilor privind lansarea unui SUV si a unui sedan de clasa mare, iata ca, acum, ne “lovim� de cateva informatii referitoare la succesoarea lui 159 – mult asteptata Giulia.
Initial, se credea ca Alfa – incurajata, probabil, de alianta lui FIAT cu un producator american – va merge pe mana unei arhitecturi cu tractiune spate; nu va fi insa cazul, spun cei de la AutoExpress, care mentioneaza o versiune alungita a platformei lui Giulietta. Asadar, viitorul sedan de clasa medie milanez va avea tot tractiune fata, aspect nu tocmai imbucurator pentru fanii sloganului “Cuore sportivo�; din fericire, se are-n vedere instalarea sistemului Active Roll Control, ce va rigidiza suspensiile Giuliei ori de cate ori soferul va simti nevoia sa forteze virajul.
Viitorul adversar al tripletei Audi A4/BMW Serie 3/Mercedes C-Klasse va pune la dispozitia clientilor o gama destul de variata de motorizari, ale caror puteri se vor plasa intr-un interval cu minimul la 120 CP si maximul la 200 CP. Rolul de entry-level in team-ul “benzinarelor� va fi jucat de catre un mic propulsor turbo de 1,4 litri, ce va trimite spre roti 120 CP; acelasi agregat va sta insa si sub capota variantei imediat superioare, unde va dezvolta 170 CP. In sfarsit, pana la aparitia top-modelului Quadriofoglio Verde (V6 de 3,3 litri, tehnologie MultiAir, 305 CP), sarcina celei mai sportive Giulia va cadea in mainile – pardon, pistoanele – minunatului motor de 1,8 litri si 200 CP, disponibil si azi pe 159.
Pe frontul diesel avem de semnalat, in primul rand, prezenta “bazeiâ€? de 105 CP, apoi pe cea a JTDm-ului de 200 CP. Probabil, italienii vor mai propune inca o “motorinaâ€? menita sa umple prapastia dintre cele doua, dar despre asta vom vorbi in “episoadeleâ€? urmatoare. In definitiv, vor fi destule pana in 2012 (anul debutului lui Giulia)…