Aceasta gagalice anosta, neincapatoare, slab motorizata si surprinzator de scumpa este marturia efortului depus de coreeni pentru a ajunge aici, insa pana si asemenea “relicve� trebuiesc depuse la muzeu. Exact asta va face KIA in martie, la Geneva, unde va prezenta noua generatie Picanto.
Noua masina va ajunge in showroom-urile europene in cea de-a doua jumatate a anului, moment din care va da piept cu Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107, Ford Ka, Renault Twingo, Opel Agila si, de ce nu, Hyundai i10.
Din punct de vedere al designului, putem vorbi despre un conglomerat estetic asemanator cu Toyota iQ, farurile trapezoidale si priza de aer generos dimensionata facand echipa buna cu profilul indesat si bosajele proeminente; totusi, mini-ul coreean va fi mai incapator decat japonezul, arhitectura pe care este construit fiind mai lunga si avand un ampatament superior celei de pe vechea generatie.
La lansare, acest Picanto european – designul este opera studioului condus de celebrul Peter Schreyer – va propune o gama de motorizari cu patru unitati, ale caror capacitati cilindrice vor varia intre un litru si 1,2 litri. KIA nu a dezvaluit inca de ce sunt ele capabile in ceea ce priveste consumul de carburant si emisiile de noxe, insa a anuntat ca, pe anumite piete, vor putea fi alimentate si cu combustibili alternativi. E verde, nu o pierde…