Acasa » Stiri » Important la Detroit: Toyota Priusv, un MPV pentru ecostarul din tine

Important la Detroit: Toyota Priusv, un MPV pentru ecostarul din tine

Postat in 11 ianuarie 2011
/
Comments are off for this post

Tipic japonez: a trebuit sa induram luni de speculatii si zvonuri mai mult sau mai putin fondate despre o posibila transformare a numelui Prius intr-un brand de sine statator, iar Toyota le confirma pe jumatate prin lansarea unei masini din cea mai anosta clasa posibila: cea a monovolumelor.

Sa ne facem insa datoria si sa spunem doua-trei vorbe despre Priusv.

Pregatit pentru un debut comercial ce va avea loc la anul, Priusv este membrul unei familii de vehicule al carei unic scop pare a fi acela de a multumi pe toata lumea. E greu de spus in ce masura telul va fi atins, dar un lucru e cert: Prius, in calitatea sa de parinte ancestral, s-a vandut in vreo 955.000 de exemplare de la lansarea sa in Statele Unite (anul 2000, mai precis) si pana azi. Iar asta spune multe… pentru multi.

Revenind la Priusv, trebuie sa lamurim intr-o prima faza prezenta acelui “v�. Acesta vine de la “versatility� si atrage atentia asupra faptului ca masina “satisface nevoile familiilor in crestere, cu un stil de viata dinamic, asigurand tototdata prezenta calitatilor regasite in ADN-ul lui Prius�. Intr-o traducere mai pamanteana, asta inseamna ca Priusv, desi seamana cu un Prius cazut intr-un recipient cu mutagen, este sensibil mai mare decat hatch-ul hibrid (lungime 4,62 m – +16 cm, latime 1,78 m – +3 cm, inaltime 1,57 m – +8 cm) si, in consecinta, mai spatios (amapatament 2,80 m – +10 cm).

Spre exemplu, portbagajul inghite cu 50% mai multe cumparaturi decat Prius, iar pasagerii din spate stau mult mai comod; in plus, plafonul panoramic realizat din materiale ecologice nu numai ca furnizeaza senzatia de spatiu aerisit, dar si contribuie la scaderea masei proprii a vehiculului (potrivit comunicatului de presa, el este cu 40% mai usor decat un acoperis panoramic conventional).

Reversul medaliei? “Tatamobilul� lui Toyota nu primeste decat maximum cinci pasageri la bord, asa ca soacra trebuie sa ramana acasa. Ce pacat…

Din punct de vedere tehnic, Priusv este identic cu ruda sa mai mica – motorul pe benzina de 1,8 litri si 98 CP face echipa cu un agregat electric de 80 CP pentru un total de 134 CP –, asa ca nici nu consuma foarte mult (doar 5,9 litri/100 km in regim combinat), nici nu sufoca planeta (emisiile de CO2 sunt cu 66% mai scazute decat ale unei masini similare ca dimensiuni si putere, dar dotata cu sistem de propulsie conventional).

Nu e rau pentru un urias ticsit cu tehnologie de ultima ora, gen camera de luat vederi pentru marsarier, blocuri optice cu tehnologie LED, tempomat inteligent, sistem Pre-Collision, asistent la parcare si, bineinteles, sistem de entertainment cu navigatie, functie de recunoastere a vocii si radio digital (peste 750 de posturi).