Pactul va fi “parafat� printr-un schimb de actiuni, Daimler preluand 3,1% din actiunile lui Renault si Nissan, in timp ce Renault si Nissan vor prelua, fiecare, cate 1,55% din actiunile Daimler.
“Pentru a ramane competitivi, trebuie sa continuam dezvoltarea unei game largi de tehnologii, iar investitiile necesare sunt semnificative�, a declarat presedintele Renault-Nissan, Carlos Ghosn, lasand sa se inteleaga ca nici un parteneriat nu este imposibil in misiunea constructorului franco-japonez de a mentine costurile la un nivel acceptabil.
Ghosn se asteapta ca ambele concerne sa economiseasca in jur de 2 miliarde de $ de pe urma colaborarii, in timp ce omologul sau, Dieter Zetsche, este convins ca alianta nu va avea soarta celei dintre Daimler si Chrysler. “Cand am batut palma cu Chrysler, eram de acord cu termenii fuziunii, insa nu stiam prea multe vizavi de continutul colaborarii.
Acum lucrurile sunt complet diferite. Noi si Renault am lucrat impreuna la o serie de proiecte foarte specifice vreme de cateva luni�, a declarat Dieter Zetsche.
Viitoarele Smart ForTwo si Renault Twingo – mini-uri pe care le vom putea conduce din 2013 incolo – vor fi totusi doar doua dintre produsele parteneriatului dintre Daimler si Renault, cele doua entitati urmand a colabora si in vederea dezvoltarii unor noi motoare cu trei si patru cilindri.
Mai mult: marca de lux a lui Nissan, Infiniti, va “importa� motoare Mercedes – pe benzina si diesel – cu patru si sase cilindri, pe care le va implementa pe masinile sale.
Ghosn considera ca aceasta masura va aduce un plus de atractivitate gamei Infiniti pe anumite piete (in special SUA, China si zonele emergente), ajutand compania sa creasca mai repede in mediile respective.
Cat priveste vehiculele utilitare, asteptati-va ca Mercedes sa foloseasca platforma tehnica a unui viitor van Renault in vederea dezvoltarii propriului model, al carui debut se va consuma in 2012.